Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bygge elsykkelbatteri selv

Startet av johnroger, onsdag 02. mars 2016, klokken 00:16

« forrige - neste »

johnroger

De kommer mer og mer! De finnes disse vanlige små el utenbords, men nå viser Elco i USA at 9,9 hk utenbords er en fantastisk redskap. Batteriene har blitt supre og du kan kjøre i timevis! Innenbords er ennå bedre. Enkle drift sikre motorer som skal ha service hver 50000 timer! Enkle å sette inn i gamle båter og lydløse, vibrasjonsfrie, uten kjølesystemer og varmeutvikling. Innenbords motorer fra 6- 100 hk utvikler kreftene fra første runde og har lang driftstid. De leveres også som hybrider med Northern lights aggregater. Da kan du dra avgårde uten distanseangst. men for de fleste er en tur på fjorden noen timer på ettermiddagen det som virkelig skjer.   

chal

Jeg vurderer Torqeedo til en Zodiac gummijolle.
Noen med erfaring?

Conny J

I rebuilt a 5.7 meter snecke  to solar power using a roof of solar panels and 240Ah 48V Battery. A Golden Motor 5kW via reduction gear powers the original prop.
1 kW gives about 3 knots and 2 around 4,5 knots. 8)


bosonic

Do you have some pictures of your conversion, YouTube link ?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA