Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva med flere forum her?

Startet av Baltor, søndag 24. april 2011, klokken 22:58

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hei, jeg regner ikke max men omtrentlig gjennomsnitt.
I går kveld ladet jeg på Åsen med utetemp på +6 grader og jeg fikk i snitt ca 390V x77A = 30kWh. Et stykke fra 400V x 120A som er max output på akkurat denne CHAdeMo hurtigladeren.

Kjelli

På den på klepp og den i sandnes stod det både Ampere, Volt og Watt i displayet.

Kan være de viser watt når det er under en viss grense? Ikke sett det før, men det viste på begge plassene.

Kjell

Kjelli

Igjen hadde jeg hatt behov for å lade i 10 min for litt ekstra påfyll. Og igjen står laderen på klepp okkupert av en forlatt Leaf som lader på ca 9 KW og ferdig om estimert ca 40+min. (det var 9 grader i luften).

Det er ikke Leaf eieren sin feil, men dægeren så irriterende at tilbudet er såpass skralt som det er. Jaja, det kan vel bare bli bedre.



edyrli

Det bedrer seg når Lyse får på plass betalingsløsningen, men med den feilslåtte prisingen så vil man kun få luket bort de som lader fordi de får gratis strøm.
De som betaler fast 199 kr/mnd vil fortsatt sette fra seg bilen og gjøre noe annet. Og de som betaler 99 kr/pr lading vil lade til 100% for å få mest mulig for pengene.

Ref:
http://www.lyse.no/elbil/
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Kjelli

Det du skriver sier meg bare at det kommer i alle fall til å være lite ledig når betalingsløsningen er på plass?.

Åhh, så skuffende. Her hadde lyse en fantastisk mulighet til å bygge ut et lokalt lade nettverk kombinert med smarte/fornuftige betalingsløsninger. At det er behov for dette er det ingen tvil om, med største elbil-tetthet i landet her burde dette være fint mulig.

cosinus

Burde vært betaling pr kw. Tar en pr kw så slipper brukeren å straffes for kaldt vær som en får med betaling pr minutt.
Har bare ladet en gang på hurtiglader og da sto jeg 10 min, som med resterende på "tanken" var nok til å komme seg hjem. Kommer aldri til å hurtiglade mer en jeg må betaling eller ei.

edyrli

Sitat fra: cosinus på fredag 14. mars 2014, klokken 09:48
Burde vært betaling pr kw. Tar en pr kw så slipper brukeren å straffes for kaldt vær som en får med betaling pr minutt.
Har bare ladet en gang på hurtiglader og da sto jeg 10 min, som med resterende på "tanken" var nok til å komme seg hjem. Kommer aldri til å hurtiglade mer en jeg må betaling eller ei.

Eneste problemet med betaling pr kw. Er at folk sannsynligvis kommer til å sette bilen fra seg for å stikke gjøre noe annet et par timer. Man betaler jo uansett ikke for mer enn maks f.eks 24kwh på Leaf.

Bedre med minutt betaling. Det er eneste løsningen som vil redusere kø på laderene.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

knutgrr

Bør jo minne Lyse på dette. Det er antakelig gjort før, men ytterligere press skader trolig ikke.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

kvignes

Dersom eg kjem til ein forlatt bil som er ferdiglada, ser eg det som sjølvsagt at eg kan overta ladinga? Ellers hadde eg ein herlig episode i helga, der eg blei skjelt ut av ein hissig Leaf-taxisjåfør i helga. Han meinte, heilt seriøst, at han hadde "rett" på å bruke hurtigladaren om "natta når normale folk skal ligge i senga si og sove". Det nytta ikkje at eg argumenterte med at eg skulle heim for å gjere nettopp det. Han stakk vidare, så så veldig kritisk kan det ikkje ha vore....
Leaf sidan mars 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA