Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Salg av 2016mod

Startet av Mrpositive, lørdag 09. februar 2019, klokken 20:01

« forrige - neste »

Mrpositive

Hei,
Noen som har solgt en 190-versjon nylig? Har null respons på min, og føler den er greit priset mtp utvalget på finn.no

Kjøper folk fremdeles fra privat-personer?
Eller er det tidspunktet som er ugunstig?

offpist

Det er nok litt snudd nå som det leveres mange nye modeller i markedet.. Kona og ikke minst model 3 gjør at 190KM E-golf kommer litt til kort når det gjelder rekkevidde. Jeg har selv en 190km golf på finn.no og det strømmer ikke på med henvendelser nei..

Men riktig utstyrt bil ril riktig pris er nok fint mulig å selge. Kommer så klart litt også an på hvor du bor.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Mrpositive

Sitat fra: offpist på lørdag 09. februar 2019, klokken 22:20
Det er nok litt snudd nå som det leveres mange nye modeller i markedet.. Kona og ikke minst model 3 gjør at 190KM E-golf kommer litt til kort når det gjelder rekkevidde. Jeg har selv en 190km golf på finn.no og det strømmer ikke på med henvendelser nei..

Men riktig utstyrt bil ril riktig pris er nok fint mulig å selge. Kommer så klart litt også an på hvor du bor.
trheim - ser store lokale variasjoner hva gjelder pris.
Jeg er billigst i Trheim mtp kmstand/årsmodell og utstyr.

Har enda ikke fått en eneste henvendelse. Har en oppkjøper som er villig til å gi 185k. Nesten så jeg vurderer det, og blir ferdig med det...

geear

Syns 185k fra en oppkjøper hørtes veldig kurrant ut, men hva er spriket fra det du vil ha? Kan du ikke sette ned et sted midt mellom og satse på privatsalg?

Jeg ga 184k for '15 med 34kkm på telleren i november 2016.

offpist

Jeg tror også 185K er omtrent det du kan forvente i disse dager.
Solgte min i helgen går og venter på Model 3. Det tror jeg det er ganske mange som gjør ;)
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

offpist

Det var vel en liten tørke periode her når de økte bompenger prisene men akkurat nå er det 1090 stk E-Golf for salg på finn.no.  Så det er nok kjøpers marked akkurat nå.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

geear

Er redd veldig mange e-Golf eiere er de som skal over på både 300km e-Golf, men også Kona, e-Niro og Model 3, så bruktboomen er nok fakta ja.

Litt OT, men er særdeles usikker på hva jeg skal gjøre selv. Har både e-Niro og Model 3 Performance i bestilling, for å skifte ut e-Golf 190, men..

- e-Golfen er nr. 2 for oss, vi trenger lenger rekkevidde på den et par ganger i året. Klarer leve med alternativer de to gangene. Usikker på verditapet fremover, men tviler på det blir noe mer enn ca. 15k i året. Syns e-Golfen er en kjekk bil å kjøre ellers.

- e-Niro har fortsatt høy etterspørsel, men er forholdsvis dyr som first edition, de lavere utgavene vil dra ned bruktprisen. Det er nok en mulighet for å kunne eie den et års tid og selge for omtrent det vi ga? Ellers helt grei bil, men ingen vil ha-begjær eller autofilisme generelt.

- Model 3 har masse vil ha-faktor, og vi elsker allerede Model X-en vår, men 600 lapper i en nummer to bil er mye penger, og jeg er litt redd for at verditapet på den vil være som hvilken som helst annen 600k bil, altså høyt. Tesla er leveringsdyktige, så det vil aldri være noe flippemarked for den. Størrelsen har både pluss og minus, mest minus mtp. bulkepotensiale.

Har en mistanke om at e-Golf og e-Niro er ganske nær hverandre i økonomien, mens Model 3 blir klart dyrest å eie.

offpist

Ser du skriver 600k for Model 3 men man MÅ jo ikke ha Performance og AP. Med 18" felger, sort interiør og en annen farge  enn sort så er vi på 470 K. (Jeg valgte blå) Da får man faktisk en pen bil med AWD og enorm rekkevidde. Tilgang til Tesla sine hurtigladere er igså en stor bonus. Premium interiør og flott lydanlegg inkludert. Når man tenker at en godt utstyrt 300KM E-Golf fort koster 400k+ ny så er det en nobrainer for meg. Jeg er på ingen måte en Tesla fan og har styrt unna model S og X så langt både pga pris og kvalitet, samt de er unødvendig stor for vårt bruk.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Mrpositive

Jeg endte opp med å selge til oppkjøper for 185k

Mrpositive

Virker som kjøpers marked på egolf ja. Spent på hvor lenge oppkjøper jeg solgte til, blir sittende med min gamle.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA