Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Finn Arne, lørdag 19. november 2011, klokken 00:41

« forrige - neste »

Finn Arne

For 4 uker siden fikke jeg ikke liv i Thinken, hadde kjørt Lillestrøm - Mjøndalen - Majorstuen uten problemer..
Satte bilen til en halvtimes lading før jeg skulle tilbake til Lillestrøm, etter en halvtime  var det ikke noe utslag på strøm måleren, så da at nøkkelen bare lyste grønt på høyre side. Det var kontakt mellom bil og lader, men den ladet ikke. Prøvde å dra ladekontakten ut og inn flere ganger uten at dette hjalp. Bestemte meg for ta sjansjen på at kom frem til Lillestrøm med den strømmen jeg hadde. Skrudde på tenningen  og alt så normalt ut. Da jeg satte bilen i gear skjedde det ingen ting, prøvde gjenntatte ganger uten at dette hjalp. Ringte NAF og fikk Thinken fraktet til RS Sandvika.
Fryktet nå at bilen nå kunne bli stående veeeeldig lenge.

Ringte RS og fikk prate med Stein Erik som tidligere jobbet i Think, han kunne forsikre meg at uansett hva som var galt så ville de få reparet bilen, de skaffer alt av deler, men det tar litt tid .
Etter noen dager ble jeg oppringt og det viste seg at det var et kretskort  i forbindelse med batteriet som var ødelagt.
De sendte et bilde over til batteriprodusenten som dokumentasjon da man kunne se at kortet var svidd.
Da dette ble bekreftet skulle de sørge for at det kom en servicemann som skulle bytte dette, men de viste ikke når . RS fikk ikke lov til å bytte dette selv. 
Etter ca tre uker uten at servicemannen hadde dukket opp ringte Stein Erik og fortalte meg at de kom til å bytte hele batteripakken min slik at jeg fikk bilen på veien igjen, de tok den fra en helt ny Think de hadde på lager.
De skulle senere få byttet kretskortet på min batetripakke og montere denne inn i den andre bilen.

Min batteripakke har bare gått ca 750 mil.  En annen grunn var det ville lønne seg å samle opp flere kretskort som trengte å byttes da kostnaden til servicemannen var ganske dyr.

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med RS i Sandvika, dette er en seriøs forhandler som tar ansvar for sine kunder, takk også til Stein Erik for strålende service.
Deilig å vite at bilene kan repareres uansett hva som skjer.
Bortsett i fra dette har Thinken min fungert uten problemer.

Deilig å endelig få Thinken tilbake, utrolig hvor avhengi man blir av denne fantastiske el-bilen.
Jeg er glad for at jeg valgte å kjøpe Think og at jeg kjøpte den av RS Sandvika.
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

el nino

Jeg kan bare si meg enig! Da jeg for en tid siden hadde problem med strømtilførsel fra  12 V batteriet, tilbød den samme Stein Erik seg å komme hjem til meg for å se på saken! Nå løste den seg før det kom så langt, men servicen og villigheten var sannelig tilstede.  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA