Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøre model s i Norge

Startet av Team Lotus, søndag 16. september 2012, klokken 13:42

« forrige - neste »

emphezis

Jeg har allerede fått pris på svart foliering av taket + sidespeil, men nå lurer jeg på å gå for en svart LEAF isteden....
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

arnejorg1

Sitat fra: BE på fredag 24. august 2012, klokken 15:11
Forvarmingen er kjempeeffektiv!

Ingen problem å smelte snø og is på vinduene så lenge det ikke er snakk om store mengder. Den varmer kupeen til 25°C og holden den der i 2 timer når bilen er tilkoblet strøm.

Når det kommer til komfort på vinterstid, blir andre biler til et mareritt sammenlignet med Leaf. Du setter deg inn i en godt oppvarmet bil, trykker på knappen og kjører avgårde uten noen form for skrangel.

Nå synes ikke jeg at bilen er varm nok når jeg setter meg inn (da er det gjerne 10-15 minus ute, jeg regner med at det ligger på ca 10+ i kupeen. Nå er det uansett ikke mulig og få den til og bruke noe særlig mer enn 2,4 kw på grunn av at ikke kabelen klarer mer. Man kan sikkert få den til og bruke mer, men da tappes batteriet.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

BE

Jeg benytter bare 16A lading, men det er mulig det blir litt mindre varmt på de kaldeste dagene ved bruk av den medfølgende 10A kabelen...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 27. august 2012, klokken 16:45
Nå synes ikke jeg at bilen er varm nok når jeg setter meg inn (da er det gjerne 10-15 minus ute, jeg regner med at det ligger på ca 10+ i kupeen. Nå er det uansett ikke mulig og få den til og bruke noe særlig mer enn 2,4 kw på grunn av at ikke kabelen klarer mer. Man kan sikkert få den til og bruke mer, men da tappes batteriet.

Vår bil blir mer enn varm nok.
Når det var ned mot -20 i vinter satt jeg meg inn i bilen i langarmet genser og syntes det var for varmt.
Jeg setter alltid timeren til 10-15 minutter før jeg skal dra, og enkelte dager blir jeg litt forsinket (barn...).

Har du oppdatert firmware på din bil?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

arnejorg1

Har ikke opptatert noe som helst siden jeg fikk bilen utlevert 10.02 i år.
Får se hvordan det går til vinteren.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Mr_Stian

Har og litt spørsmål rundt dette med forvarming. Siden jeg kjøpte bilen nå i sommer så har jeg ikke brukt dette så mye. Men har prøvd noen gang nå. Har startet klima alt i fra 15 min til 30 min før jeg har kjørt. Problemet mitt er at når jeg kommer ut til bilen så er alle rutene innvendig fuktige. Fulle av dugg på innsiden! Hvorfor blir det sånn??? Alle gangene jeg har prøvd så har det vert fuktig vær ute, men dette skjer jo aldri når jeg bruker varmen når jeg kjører!

I dag når jeg startet klimaen så hadde det forsvunnet 1 strek fra batteriet og selv om bilen sto koblet til laderen. Trodde den kun skulle bruke strøm fra hus nettet og ikke batteriet? Bilen var ferdig ladet når jeg startet klimaen.

Noen med innspill?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA