Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er ikke amerikanere så "hypp" på Model 3?

Startet av Amatøren, mandag 31. desember 2018, klokken 19:14

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

KarlEl

Jeg er overrasket over at det ikke var mer enn 3000 M3 på lager ved årsskiftet. Tesla har arbeidet på høytrykk for å produsere nok til alle som vil ha før skattefordelen ble nedtrappet sist midnatt.
Det er jo kjempepositivt at alle som ønsket det fikk bilen de ville ha. Levering har jo vært en vanskelig sak for Tesla, og en kilde til MYE kritikk. Nå klarte Tesla å levere til alle som ønsket det - og da får de sannelig kritikk for det og.

Med en produksjon i 2018 av 190.000 biler er et lager på 3000 biler svært lite, så langt jeg kan bedømme.

M3 har snudd det amerikanske markedet for sedaner på hodet. Tror Tesla er svært fornøyd med det.

Når det gjelder vinkling i overskrifter og ingress fra reklameselgere (også kjent som journalister), så er de skrevet for å få flest mulige klikk. Det er kun det som gir penger i kassa og lønn for reklameformidleren. Om det er en positiv tittel og ingress for Tesla, så klikker kun menigheten og en del normalt interesserte på reklameholderen (også kjent som en "artikkel"). Med en krise/undergang tittel og ingress for Tesla, så klikker menighet, Tesla-hatere og normalt interesserte på den. Flere klikk, mer penger, enkelt valg i dagens mediaverden.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 01. januar 2019, klokken 13:48
Det er jo et relevant spørsmål hvorvidt etterspørselen etter Model 3 vil avta noe i USA pga. at markedet mettes og skatterabatten halveres.
Samtidig har veksten i leveransene til det amerikanske markedet vært eventyrlig: https://cleantechnica.com/2018/10/03/yep-tesla-gobbles-usa-luxury-car-market-8-charts-graphs

Det er smart å skifte noe kapasitet i retning resten av verden for å holde marginene oppe inntil man får produksjonskostnadene ned.
Ja, og det er akkurat det Tesla vil gjøre. Jeg hører den første store blokken med EU VINs er nå registrert - et godt tegn i forhold til produksjonsstart.

I tillegg vil Tesla fortsette å gjøre ting for å øke etterspørselen i USA. De vil begynne med leasing, øke antallet biler som kan kjøpes på dagen, introdusere SR og standard interiør, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Carl Anton Stenling

Tesla har nok timet dette temmelig godt. Ikke unaturlig at all produksjon har gått til USA/Canada i første omgang. Hvis rundt en tredjedel går til Europa fremover så må nødvendigvis leveransene gå noe ned til USA/Canada inntil man evt. greier å øke produksjonen ytterligere.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Handyman

#19
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. januar 2019, klokken 21:04Jeg hører den første store blokken med EU VINs er nå registrert - et godt tegn i forhold til produksjonsstart.
Hvor har fanget opp dette? Klarer ikke finne info om det.
Følger selv bla. @Model3VINs

Sent from my iPhone using Tapatalk
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Ikke noe om europeiske vins på @model3vins på Twitter. Følger dette tett


Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA