Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av nyttblad, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 23:28

« forrige - neste »

nyttblad

Hvordan får jeg satt bilen i fri slik at jeg får dyttet den framover. Bilen er ribbet for batterier (også 12V).  Husker det var et triks her men nå har bilen stått i et år og jeg har glemt det.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Baltor

#1
Hvis bilen skal jekkes opp og bunnplata av kan du krype under, finne gearlåsen, der er det en tykk 2 polet kabel med et skjøtestykke/skjøteplugg (og en tynn 4 polet). Del skjøten på den tykke, koble til et 12v batteri 2-3 sekund. Snur du polariteten går låsen andre veien.
Hvis bilen ikke skal jekkes kan du koble til 12v via sigarett tenner uttaket, skru på tenning, sett bilen i fri, koble fra batteri, skru av tenning.
(Du trenger ikke mye strøm og klarer deg med et bittelite 12v batteri.)
Hvis bilen skal stå med 12v tilkoblet kan du sette på tenning, sette den i fri, trekke ut sikring for gearlås, og så skru av tenning.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

nyttblad

Takk for svar. Jeg har allerede jekket den opp , og klarte å få ut batteriene og kassa.
Ser da ut fra ditt svar ut som at jeg er avhengig av 12V batteriet noe jeg ikke lenger har
men klarer vel å få til noe.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Baltor

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

hens

Lag en skjøteledning og putt inn i lighterkontakten. Pluss skal være i senter, bruk 10A sikring i kretsen i tilfelle det skulle vært tuklet med polariteten. Trekk ut strømtilførselen mens bilen står i fri.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA