Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fotgjengerhorn ?

Startet av Elmo, lørdag 22. desember 2007, klokken 14:33

« forrige - neste »

Elmo

#15
Er det ikke da litt underlig at de tok vekk fotfjengerhornet samtidig som de gikk over til skrå børster ??? ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Boogie

Sitat fra: Elmo på fredag 04. november 2011, klokken 17:22
Så her om dagen for første gang en bil med fotgjengerhorn. Det var en Fransk P106 1999 modell.

Den hadde forresten også andre ting jeg aldri har sett før
- 30pins diagnoseplugg og rette motorbørster.

Tror jeg må tilbake til 1997 for å finne 30-pins kontakt.
Rette ørster ble brukt i begynnelsen, men forsvant vel rundt -96/97.
De som har rette børster i nyere biler har antagelig byttet motor (med en eldre versjon).
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Elmo

Sitat fra: Boogie på tirsdag 08. november 2011, klokken 12:39
Tror jeg må tilbake til 1997 for å finne 30-pins kontakt.
Årsmodellen Enviro har oppgitt på disse bilene er vel litt så som så.
Velger å tro at den da kanskje er så gammel som 97.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

hens

#18
Nå er det prøvet, en 250 watt modellflymotor inne i Think radiatorviften.
lyden minnet sterkt om et jetfly under taxing. ;D
Men etter en stund ville ikke motoren mer, og det ble en litt mistenkelig lukt.

http://www.ebay.com/itm/110746049609?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Motoren så litt bortkommen ut inne i motorhuset, så vi må nok et lite hakk opp.
http://www.ebay.com /itm/400243799536?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Siden dette nå handler om Think, fortsetter jeg under "Fotgjengerhorn på Think" - med bilder.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Det tok litt tid før jeg forstod hvorfor du postet dette innlegget her Hens. Bedre sent enn aldri ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA