Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Decentralt gas kraftvarmeværk

Startet av bjodnes, onsdag 09. november 2011, klokken 23:52

« forrige - neste »

bjodnes

Sitter og regner på om bilen er verdt en konvertering til Lithium... ( vet det ikke er lov).... Hva er 20stk brukte NiCd til en P106 verdt?
iOn 2012 modell
2013 model S 85

hens

Det er helt umulig å gi noe godt svar på, uten å vite historikk, alder og antall kilometer .
Og kanskje hvorfor du vil skifte de ut. ;)

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Thomas Parsli

Er de så modne for utskifting at du vurderer å bruke nærmere 100.000,- på en gammel bil?
Da er de vel ikke verd noe som helst, skulle jeg tro?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bjodnes

Har byttet 2 stk og det kostet mer enn det smakte... ;) Tenker at de 18 som ikke er byttet neppe varer evig med mindre noe under-aktig skulle skje. Bilen er kjørt 75000km, 2001modell. De batteriene jeg tok ut sto det 2003 på.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Elmo

Jeg regner med at årsaken til at du vurderer konvertering er at rekkevidden er blitt begrenset.

I tillegg til svar på Hens sine spørsmål vil info om hvor lang rekkevidde du nå har og når (% SOC) du får ladelys gjøre det enklere å gi en kvalifisert gjettning på hvor mange av batteriene som er gjenbrukbare.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA