Norsksolgt leaf mistet to batteribarer..

Startet av opelgt, onsdag 20. september 2017, klokken 09:33

« forrige - neste »

SveinT

Jeg mistet den første baren på min 2012 modell nå i slutten av juli, ved 67500 km.
Kjøpt ny i Norge. Den varme sommeren har nok ikke akkurat gjort batteriene bedre,
selv om jeg ikke har latt den stå toppladet.
Ikke har den vært mye hurtigladet heller.
Jeg hadde et håp at den skulle gå mot 100K før det hendte, men men..
Men jeg merket det jo en stund før det skjedde, på "gjettometeret",
Nissan Leaf 2012
Hyundai Ioniq EV 2020

Limodriver

Jeg har også lest at det er de dårligste cellene som begrenser ladingen da ladingen stopper når disse er "fulladet".

Følgelig vil det være effektivt å bytte enkeltceller for å få batteripakken tilbake til fordoms storhet uten å måtte skifte alle battericellene.

På den andre siden virker det ikke som rekkeviddetapet er merkbart stort slik at det er et reelt problem. Dette stemmer også overens med erfaringene med at batteripakkene stort sett holder bilens levetid.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA