Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av COWI dk, onsdag 26. oktober 2011, klokken 15:45

« forrige - neste »

COWI dk

Hej

Vi har i forbindelse med et skybrud her i København mistet vores lader. Og som følge af Thinks konkurs har vi ikke kunnet skaffe en ny lader.
Think har ikke nogen officiel forhandler i Danmark længere - så vi mangler hjælp.

Er der nogle her der kan hjælpe, eventuelt sælge os en brugt lader ?


masae

Prøv RøhneSelmer, som er en av de som tar service på Think i Norge. Da jeg hadde min på service der for noen uker siden nevnte de at de hadde massevis av ladekabler liggende.
De byttet til og med min som var litt slitt ut med en ny helt gratis.



Telefon: +47 67573700
Epost: sandvika@rohneselmer.no
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Elmo

#2
Sitat fra: COWI dk på torsdag 13. oktober 2011, klokken 15:21
Vi har i forbindelse med et skybrud her i København mistet vores lader. Og som følge af Thinks konkurs har vi ikke kunnet skaffe en ny lader.
Sitat fra: masae på torsdag 13. oktober 2011, klokken 17:15
Prøv RøhneSelmer, ....... for noen uker siden nevnte de at de hadde massevis av ladekabler liggende.

Ja, for det er vel lade-kabel og ikke lader du er ute etter?!  Klumpen på ladekabelen er ikke en lader men et påbudt sikkerhetsinterface.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Dersom det virkelig er laderen som er gåen er denne heldigvis mer eller mindre fritt tilgjengelig fra Eltec Valere i Drammen.

Ev. kan jeg være behjelpelig med å skaffe en via kontakter.

Laderen er nemlig populær og brukes i mange ombygginger. F.eks den berømte 600 km A2'en og 180 km/t T5 vi kjørte mellom Paris og Praha.

Denne laderen hadde vært ideel til Think Classic også, hadde bare noen vist hvordan kommunikasjonen mellom Classic'ens BMS og denne laderen kunne vært løst.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

COWI dk

tak for de gode svar - det er hele lade-kablet - selve laderen (på dansk) der er gået død - der er med andre ord ikke forbindelse mellem elnettet og bilen  :D og eftersom vi er en større ingeniørvirksomhed er der blandt mine kollgaer el-folk der har stillet diagnosen - DØD.

Elmo

Sitat fra: COWI dk på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 16:49
det er hele lade-kablet - selve laderen (på dansk) der er gået død

Beklager språkproblemer, men for meg (på Norsk) er det du sier her tvetydig :-[
Enten er ladekabelen - dvs boksen på ledningen - død, eller så er selve laderen - som sitter inni bilen - død ???

Sitat fra: COWI dk på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 16:49
der er med andre ord ikke forbindelse mellem elnettet og bilen

Ut fra denne setningen vil jeg tro at det er boksen på ladekabelen som er død. Altså - ladekabelen, ikke laderen.

Boksen på ledningen er en interface-enhet, og ikke en lader.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA