Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Høyspentfeil-lampe lyser

Startet av Go-carter, mandag 26. september 2011, klokken 21:07

« forrige - neste »

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Så noen varianter av slike campingvogner (om enn en del større) da jeg kjørte sørover til Bon Jovi-konserten, ikke så lenge etter flommen. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 30. august 2011, klokken 13:51
...synd det ikke er tilhengerfeste på Think'en! :(

Vel, når det sitter på en Think heter det sykkelfestefeste.
Jeg har nettopp demontert mitt da det begynte å ruste. Tenker så smått å lage et nytt, galvanisert!

Flere som er interessert?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Go-carter

Jeg har litt kontakter innen galvanisering iallefall... Er det trygt å montere da? Vil ikke bilen slite litt vel mye, med 300kg på kroken i tillegg?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

300 kg er ingenting. Hens har dratt et helt tog med Thinken sin. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

#6
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

Jeg ville ikke være redd for å trekke såpass med en Think.
Men jeg ville være redd for å seile med denne doningen på sjøen. :)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Sitat fra: Griffel på onsdag 31. august 2011, klokken 00:01

Men jeg ville være redd for å seile med denne doningen på sjøen. :)

Ja, det ville gå galt med hjullagrene, men kanskje i ferskvann?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PerBear

Lager finnes i alle former, også med tetninger som er vanntette til flere meters dyp, typisk 5 til 20 meter vannsøyle.  ;)

Her er for eksempel noen:
http://www.nhk-group.com/Products/Machinery_Parts/IP67_Waterproof_Bearing_Housings/46_104.html
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

cra

Sitat fra: hens på onsdag 31. august 2011, klokken 00:12
Sitat fra: Griffel på onsdag 31. august 2011, klokken 00:01
Men jeg ville være redd for å seile med denne doningen på sjøen. :)
Ja, det ville gå galt med hjullagrene, men kanskje i ferskvann?

Spyl det av når du tar den opp så går det vel greit. Vi kjører jo rundt i saltlake halve året uansett.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

#11
Jeg tenkte nok mer på sikkerhet. Stort vindfang liten motor. En bør nok velge farvand med omhug, og ikke prøve seg på steder egnet for vindmøller.

Sitat fra: Go-carter på torsdag 11. august 2011, klokken 21:20
Jauda, ligger vel på 8-900moh, ved Aursjøen. Fin dal med lite vegetasjon, så god fart på vinden der  ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Truls

Sånn vil jeg ha til Rangeren min, trekker tilhenger lett, fikk testet det grundig her om dagen: http://fordrangerelectric.blogspot.com/

Truls

Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA