Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utstyr til Leaf

Startet av cra, lørdag 01. oktober 2011, klokken 14:41

« forrige - neste »

cra

Tro hvordan statusen på batteriene er pr i dag? :)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10090453

Elbilen er ikke direkte omtalt, men det vises hvor den står parkert. Tro om den står så langt unna fordi de ikke fant en lademulighet så de kom seg tilbake til start?  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

"Power was provided by two 36-volt silver-zinc potassium hydroxide non-rechargeable batteries with a capacity of 121 amp-hr."
http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/apollo_lrv.html

I følge http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Roving_Vehicle kjørte LRVen 35.89 km på disse batteriene.

Denne typen batterier har vel forsvinnende lav selvutlading, så bilen er kanskje kjørbar? ;)

Thomas

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hkaspenberg

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 08. september 2011, klokken 12:07
"Power was provided by two 36-volt silver-zinc potassium hydroxide non-rechargeable batteries with a capacity of 121 amp-hr."
http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/apollo_lrv.html

I følge http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Roving_Vehicle kjørte LRVen 35.89 km på disse batteriene.

Denne typen batterier har vel forsvinnende lav selvutlading, så bilen er kanskje kjørbar? ;)

Thomas

Nja,  disse batterien har vært utsatt for skarpe temperatursvingninger på over 200 grader i over 30 år så de er nok gått heden for lengst. Men du får dra opp og prøve.  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Bilen ble forøvrig tilbudt for salg på Ebay for en del år siden. Vet ikke om noen faktisk kjøpte den.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på torsdag 08. september 2011, klokken 18:08
Bilen ble forøvrig tilbudt for salg på Ebay for en del år siden. Vet ikke om noen faktisk kjøpte den.

Den var sikkert ganske rimelig, men det ble nok for mye i frakt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA