Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vedlikeholdslading Th!nk

Startet av froland, onsdag 02. januar 2008, klokken 23:32

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Nå har jeg vært å kjøpt ledningene til Thinken. Må jeg koble fra batteriet eller noen sikringer før jeg monterer di nye ledningene? Eller er det bare å sette i gang? Åpna koblingsboksen, og da var den dingsen som jeg setter sikringen inn i brent. Hva gjør jeg da. Går den ann å få kjøpt den løs tro. Hilsen Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

#1
Originalsikringsholderen er en helt standard sak for panelmontasje og 10x38 mm sikringer.

Edit: Hmmm, finner den ikke noe sted lenger. Mulig at den er gått ut av produksjon pga at den ikke tålte det den skulle over tid? Kanskje lurest å finne en bedre sikringsholder.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Og det betyr? Hvor kan jeg få tak i sånne ting? Regards Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

#3
Har lett både på Elfa og Biltema uten resultat. Den ser ut som Biltema nr 35-651
men Biltema har ikke så store ser det ut til.

På Elfa fant jeg bare denne til den størrelsen sikring:
http://www.elfa.se/pdf/33/03318102.pdf
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hei igjen, mulig jeg greier å fikse den. Mugla dritt! Men den innvendige ledningen er det jo en plugg på.Skal jeg bare kappe den da? Må jo ha ledninger ;D Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Ken

#5
Jeg var ut i dag og målt strømmen gjennom ladeledningen da jeg hadde bilen på lading og  elektriskevarmeapparatet på. Lading var nesten ferdig og trakk 5 ampere men totalt ble det 16A før apparatet senket strømbehov. Jeg må se om det kan trekke enda mer med full lading i gang. Dette er ikke heldig for sikringen og jeg beklager hvis dette er årsaken til smeltet sikringsholder.

Ken

Jeg har vært ute og skjekket maks strøm som trekkes gjennom ladeledningen. Det ser ut som bilen er smart nok til å begrense strømmen til maks 16A bare noen få sekunder og da til 13A eller lavere. Jeg tror at det blir umulig å overbelaste strømnettet hvis den ombord data systemet fungere som den skal.

Siste redigering:- Bilen var full ladet i morges men forsatt trakk 0,3A. Jeg skrudd på tenningen og satt på varme. Jeg var fobauset å finne ut at ingen strøm var trekket fra nettet men fra batteriene. Lader intaksrele var stengt
tror jeg mens tenningen sto på.




Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

froland

Hei igjen! Fikk koblet ladeledningen, og la ut to ledninger med en utvendig sikringsboks.Slik at jeg kan bruke vanlige flate sikringer. Ikke disse forhistoriske som står orginalt på den. Men er det noen som har en ide hvor en kan ta ut ladeledningen? Der som den orginalt kommer ut, er det ikke feste. Vel vi snakkes. Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Jeg har sikret meg Th!nk en USA front fra Eriks Bildemontering. Den har ladeluke på venstre forskjerm. Med tiden har jeg planer om å montere en større ladekontakt rett innenfor ladeluka.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Hvilket  farge? Jeg blir lei av det samme rød farge , jeg også.God jul, Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Sitat fra: froland på søndag 23. desember 2007, klokken 20:31
Men er det noen som har en ide hvor en kan ta ut ladeledningen?

Kontakten for ladeledning kan i grunnen monteres hvor som helst hvor det er praktisk å komme til og der er nok feste. På Min Kewet monterte jeg den rett ved døra slik at vi ikke skulle glemme å ta den ut før vi kjørte. Under vinduet ett eller annet sted er jo greit på Think, men på skjermene går også greit. Noe mer "tustete" når fronten skal av kanskje, men det kommer ann på hvordan du fester dette til boksen inne under fronten.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA