Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilaksjonen og statistikk...

Startet av toreh, onsdag 30. januar 2008, klokken 12:01

« forrige - neste »

toreh

Jeg har sett i flere meldinger her på forumet at Enviro tar 100% mer for bytte av batterier dersom man ikke har kjøpt bilen hos dem. Jeg har også hørt at servicen er dyrere. Stemmer dette?
Jeg har hatt en rask prat med forbrukerrådet som slett ikke er sikre på om man har mulighet for å differensiere pris på denne måten. Er det noen som kan dokumentere at det er slik? Det kunne vært morsomt å grave litt videre i denne..
Tore 
Peugeot 106 Electric 1999-modell.

Kristian

Vel, de har en "garantiordning" som er slik at får du problemer med bil kjøpt fra dem, så er det halv pris på delene. Det synes jeg virker ryddig, men det som er merkelig, er at dette ikke følger bilen. Hvis du kjøper en bil fra en Enviro kunde, gjelder ikke garantiordningen lenger. Det betyr at den "premium" du betaler når du kjøper hos Enviro, er tapt når du skal selge.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

HHF

Tror ikke det er så vanskelig å dokumentere dette. Om du ringer og spør, tror jeg Sigmund eller Palle vil si dette direkte om du spør. Har selv diskutert denne praksisen med dem før og uttrykt min sterke misnøye med den, men de mener dette er en grei måte å drive butikk på og som sagt, tror jeg ikke de vil skjule dette heller om du spør direkte.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

El rayo

Dere må ikke glemme at prisen hos Enviro uansett ligger langt under det man må betale hos Citroën og Peugeot.

I bilbransjen er det ikke uvanlig å gi 40% rabatt hvis man er medlem i en klubb andre organisasjoner de har avtale med. Men det må man vite selv og be om rabatten før regning skrives.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

Det er ikke glemt, men C og P er jo ikke spesielt interessante å sammenligne med heller. De priser seg jo så til de grader ut av elbil-markedet at de ikke kan brukes som noen referanse etter mitt syn. Kun på standard deler til P og C er det mulig å kjøpe deler der billigere enn hos Enviro.

Batteriprisene (og andre elbildeler og arbeid forøvrig) er dessverre priset etter monopollignende prinsipper slik det er her i landet ennå. Trist men sant.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Sitat fra: El rayo på torsdag 24. januar 2008, klokken 20:25
Dere må ikke glemme at prisen hos Enviro uansett ligger langt under det man må betale hos Citroën og Peugeot.

Dette er faktisk ikke riktig. Hos PSA får du NYE batterier. Det gjør du ikke hos Enviro.
Han har nemlig ikke noen avtale med SAFT, og leter derfor opp lagre av batterier rundt om i Europa. De fleste er nok ubrukte, men kan være flere år gamle.

Jeg har fått avtale med SAFT om levering av nye batterier, og kan levere til samme pris som Enviro tar til de som ikke er med i "klubben". Men det er foreløpig en ulempe: siden SAFT kun produserer i batcher nå, så kan det ta veldig lang tid før man får batteriene. Jeg er også usikker på hvor lenge SAFT vil produsere. Tror det vil ta slutt snart. De har satt opp prisene ganske mye siste år, og jeg tar det som et signal på at de prøver å avvikle produktet.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.


El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA