Think blir Tyrkisk ?

Startet av HHF, onsdag 06. juli 2011, klokken 08:33

« forrige - neste »

gbzdoc

Sitat fra: erik e på søndag 10. juli 2011, klokken 21:25
En Miev ville vel kostet ca. 110 000 kr. Men f.eks. en VW Polo til 250 000 kr. Den blir flott. Har selv en i-Miev,er som min første bil i 1979. En Opel Kadet B 1,1. ;)

Hmm... Lenge siden du har kjørt en 79 kadett tydelig vis... ;-)

erik e

Ja, i 79 og det var en 68 mod.     ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Elmo

Sitat fra: erik e på mandag 11. juli 2011, klokken 15:58
Det står jo at jeg har i-Miev . . .
Vi andre ser det ikke. Kanskje du har skrevet det feil sted?
Se bruksanvisning: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,399.msg2679.html#msg2679
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

commiesoft

http://www.hegnar.no/motor/article629108.ece

Konkursboet er solgt, nå gjenstår det bare å se av hvem. Trolig det tyrkiske firmaet.

HHF

Så ble det en russer som stakk av med det hele!

http://www.na24.no/article3193921.ece

Den største "ubehageligheten" for Think her i Norge er vel nå at utviklingsavdeling osv skal flyttes ut av landet. Blir ikke mye "norsk" igjen her nå da - men bilen er god uansett  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Med utviklingsavdeling i Munchen tror jeg fremtiden er lys for Think.

Tyskere myndigheter liker biler i motsettning til Norske. Dermed burde det bli lettere å utvikle bilen uten å komme i konflikt med VD og Elverket etc.

Bare synd designen ikke er så populær i tyskland.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. juli 2011, klokken 11:23
Med utviklingsavdeling i Munchen tror jeg fremtiden er lys for Think.

Tyskere myndigheter liker biler i motsettning til Norske. Dermed burde det bli lettere å utvikle bilen uten å komme i konflikt med VD og Elverket etc.

Bare synd designen ikke er så populær i tyskland.

Fokuset hittil har vært helt feil med produksjon i Finland (dyrt) og egen avdeling i USA (amerikanerne foretrekker større biler). Produksjon i Kina og egen avdeling i India vil nok mangedoble salget.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Lars C. Krogenæs

#22
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2185055.ece

"- Etter den informasjonen vi har fått er det Boris Zingarevich som har kjøpt Thinks konkursbo, sammen med Ener1 og Valmet, sier tidligere ansatterepresentant i Think Egil Mollestad."



Virker jo som om det er de samme gamle eierne som har kjøpt selskapet...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Joakim Sveli

Ener1 og Valmet har kjøpt Think sitt konkursbo ja. De var jo også tidligere deleiere. Blir spennenede å høre hvilke planer de har. De hadde det eneste budet som ble godkjent, men de var jo også blant de som godkjente budene som kom inn...
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

commiesoft


POSi411

Litt skeptisk til at Valmet fortsatt er medeier.  ???
Skal prisen ned må vel produksjonen flyttes til et lavkostland, eller et land der myndighetene støtter elbilproduksjon.
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

POSi411

POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

commiesoft

Jeg lurte litt på det med Valmet selv, men det er jo mulig at de er istand til å selge bilen til en lavere pris med fortjeneste allikevel?

De har vel tatt maks pris av 'early adopters' til nå. Hva det egentlig koster å produsere den vet vi jo ikke, så vi får se. Skal de klare seg må prisen ned.

Uansett er dette gode nyheter. I USA er det mange som legger stor vekt på å kjøpe ting produsert i USA, så fabrikken i Elkhart er kanskje viktig for dette markedet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA