Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chademo hurtiglading i Rogaland

Startet av elsten, tirsdag 16. august 2011, klokken 15:47

« forrige - neste »

elsten

Med en PDT Sprint 5kW El-MC-Scooter, toppfart over 100km/t og et dreiemoment på
160 til 180 Nm har man et praktiskt og kult kjøretøy som komplement til el-bilen.
Lett å ta seg frem med i bytrafikken, lett å parkere, miljøvennlig og billig i bruk og lading hvorsomhelst med en vanlig stikkkontakt. Med 25 min lading kan man oppnå 60% kapasitet så med litt planlegging er det ikke noe iveien for kjøre litt lengre distanser. Full lading på 4-6 timer gir +/- 8 mil ved normal kjøring.

Se PDT på vår webside, "www.sfmotor.org" eller ta kontakt på tlf: 92032929 for ytterligere information. Hos vår forhandler EV - Oslo kan du prøvekjøre både PDT Sprint og ZAP VK. Kontakt Espen på tlf. 950 27 990 for avtale.

Velkommen å prøvekjøre!

SF MOTOR -PDT Norge

Griffel

#1
På min siste ladeservice hos Enviro på Nesbru så jeg denne og ble fristet. Jeg glemte å spørre om den trengte sertifikat for mer enn lett motorsykkel. Noe som vet?

http://www.envirobil.no/pc-82-87-XEL-Cruiser-%28motrosykkel%29.aspx



Så er det da faktisk flere interesante alternativer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Ser veldig stilig ut, og batterikapasiteten er ca 75% av det Vectrix har. Dermed burde den ha reelle 50-60 km rekkevidde, med mindre den har en usedvanlig effektiv motor.

Data'ene tilsier også at den bør kunne godkjennes som lett MC med alle de fordelene det medfører.

Forresten noen som vet om Norge har innført samme reglene som EU. I Frankrike kan en f.eks kjøre lett MC om en har et minst 3 år gammelt bilsertifikat. Hadde dette blitt innført også i Norge ville helt sikkert mange flere valgt å bruke Lett MC i stedet for en tung bil på mange av turene sine. Det ville vært både mye mer miljøvennlig, morsommere og spart veiene for traffikk og parkering.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

commiesoft

Jeg og synes XEL Cruiser var interessant, men det viste seg at den kostet 58000, om jeg husker riktig, med Li batterier med samme kapasitet, og at den var betydelig tyngre og større enn PDT Sprint 5000 som evsten over importerer, så valget var enkelt.

Det ble en tur til Sandefjord.  ;D

nofuelno

Gratulerer med ny PDT Sprint fra Plugin Drive Tech!
Et bra valg !
Vi fikk en bestilling på en sølvgrå fra en i Porsgrunn i dag også.
45.000,- og omgående levering.

Se også www.nofuel.no

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA