Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varme til IMIEV

Startet av Poppe, torsdag 11. august 2011, klokken 15:15

« forrige - neste »

Poppe

Jej funderar på att byte batterikemi vilket ikke är noet problem i Sverige. Sådana småsaker bryr sig ikke Bilprovningen om. Vet inte hur dom skulle upptäcka det heller, då får dom ju skruva ner batterilådorna !?

Jej undrar nu hur stora (höje) batterier som får plats ? TS (Winston) 160 Ah är ju 280mm höje men orginal SAFT kun 260. Får 280 mm plats ?
Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

Lunde

Du kan som TH!NK selv gjorde når de skulle få på plass et noe høyere ZEBRA batteri. De laget en hjelperamme som senket batterikassen ned med noen cm  :)Bakkeklaringen er neppe noe problem uansett  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

#2
Lykke til Poppe.

Skulle ønske det var like lett i Norge som i "alle" andre land.

Think'en blir omtrent perfekte etter ombygging til Litium. Gone er vannservice og forsiktighet med strømuttak. Bilens rekkevidde økes, og den blir friskere.

Hvorfor ikke bygge ny batterikasse? Den gamle er inndelt i 3 rekker som ikke alltid stemmer med de nye cellene. Vedlagt er eksempel på nye kasser, og eksempel på bruk av original kasse. Ingen tvil om hva som er vakrest.

Den "grønne" kassen rommer 76 stk 100Ahr celler som gir ca 230V kjørespenning og 140 km reell toppfart. ( riktignok på bekostning av girlåsen og litt kos med Siadis programmet)

Den andre ombygde kassen er senket, og gir ca 150 km rekkevidde med 44 stk 160 Ahr celler.

Samtlige kasser er bygget av Thunderteam i Tyskland som har spesialisert seg på ombygging av Think Classic.

Holder selv på med 39x200Ahr, og 43x100Ahr prosjekter for h.h.v. kjapp og lett bil, og bil med ekstra lang rekkevidde.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA