Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer model S

Startet av flux, søndag 15. juli 2012, klokken 13:44

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: El-pedal på onsdag 20. juni 2012, klokken 00:46
Her er en mye bedre sak fra Bayerische Motoren Werke

http://www.gizmag.com/bmw-ipedelec-pedal-electric-bike-unveiled/22949/
8)
Seriøst? Ser ut som en saks som har blitt fotoshoppet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PerBear

Sitat fra: El rayo på onsdag 20. juni 2012, klokken 08:26
Seriøst? Ser ut som en saks som har blitt fotoshoppet.
Ja, typisk BMW-saks!  :D
Men den finnes og kan testes av dem uten saksfobi...
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Aspiranten

Forresten, vet vi at i3 blir elbil og ikke en hybrid?

Leste en artikkel om i8 (toppmodellen?) og den skulle visstnok bare være hybrid. Artikkelen påpekte deretter at BMW ikke helt vet om i3 også blir hybrid eller elbil enda.

Men motorjournalister er vel som andre journalister: late og ikke alt for ivrige til å sjekke faktakilder...
Nissan Leaf

gbzdoc

Har de ikke bestemt seg for det en gang så er saken klar: Konsept... :D

foxy

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 20. juni 2012, klokken 12:59
Forresten, vet vi at i3 blir elbil og ikke en hybrid?

Leste en artikkel om i8 (toppmodellen?) og den skulle visstnok bare være hybrid. Artikkelen påpekte deretter at BMW ikke helt vet om i3 også blir hybrid eller elbil enda.

Men motorjournalister er vel som andre journalister: late og ikke alt for ivrige til å sjekke faktakilder...

i3 kommer både som hybrid og som ren el-bil
I-miev 2011
Asker


Aspiranten

Skjønner jeg det rett at BMW skal selge i3 fra online nettbutikk?

Da får vi 14 dagers angrerett ved kjøp av bil da  :D
Nissan Leaf

Lars C. Krogenæs

El-BMW viktig i Norge

ELEKTRISK: i3 blir første BMW med stikkontakt. Den er her om halvannet år.

http://www.dagsavisen.no/tema/bil-og-motor/el-bmw-viktig-i-norge/

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

arnejorg1

Da blir det spennende og se når den kommer. Liker at den har 170 hk. :)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Lunde

Mill til åtti på 8sek med 170 elektriske hester. Tar det meste med en klype salt. Håper ikke de fæller for opptil 100 miles syken de også . Klarer de det kjøper jeg en :-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Aspiranten

Hva gjør Leaf unna på 0-80?

Er vel 0-100 som er bransjestandard, tar BMW en 0-80 for at den skal virke sprekere?

Klarer ikke engang å finne 0 - 80 tallene til Leaf på første googleside :P
Nissan Leaf

elektrolux

0-80 er vel standard test for Elbiler, da de classiske bilene var elektronisk begrenset til 90-100 km/t. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lunde

Mente vel at null åtti med 170HK elmotor må være feil. En i3 MÅ da være raskere med så stor effekt om ikke bilen veier over to tonn? Den burde veie maks det en LEAF gjør, antagelig mindre og med mer effekt rimer det bedre med null hundre på 8 sek..
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

arnejorg1

Sitat fra: Lunde på søndag 24. juni 2012, klokken 16:24
Mente vel at null åtti med 170HK elmotor må være feil. En i3 MÅ da være raskere med så stor effekt om ikke bilen veier over to tonn? Den burde veie maks det en LEAF gjør, antagelig mindre og med mer effekt rimer det bedre med null hundre på 8 sek..

Ja, jeg stusset litt på det. Hvis den klarer 0-80 på 8 sekunder, hvor mye bruker den da til 100? La oss si 10-11 sec. Det er vel omtrent det samme som leaf, så med 170hk burde det gå fortere.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

flux

Fra pressemeldingen først i tråden:

The electric concept model sprints from 0 to 60 km/h (37 mph) in under four seconds, and to 100 km/h (62 mph) in under eight seconds. The generous torque is available across a wide rpm range, resulting in very smooth power delivery. A single-speed gearbox sends the power to the rear wheels and accelerates the BMW i3 Concept to a top speed of 150 km/h (93 mph) – without interrupting the torque.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA