Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading Think City 2011 Mod

Startet av eivisa, mandag 28. februar 2011, klokken 20:23

« forrige - neste »

eivisa

Hei.
Kom kjørende med min saxo (2001mod. kjørt 160000km m/original batt.) da motor plutselig slo seg av. Da jeg prøvde å slå på tenningen igjen, kom ikke det siste klikket( som viser kjøreretning). Måler til kjørebatt. viser fortsatt 60%. Målte 12v batteriet ,som viste 12v uten belastning. Kan lader til 12v batteriet vere røket? Eller bare 12v batteriet. 

                                                                                       mvh eivisa
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

elektrolux

Blir lyset sterkere når du skrur på tenningen?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: eivisa på søndag 06. februar 2011, klokken 14:12
Kan lader til 12v batteriet vere røket?
Hvis DCDC konverteren (laderen til 12v batteriet) er gått, så lyser den røde 12v varsellampen (ref)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eivisa

Det er ingen forandring på lyset når jeg skrur på tenning, men tenningen "klikker" ikke inn.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

elektrolux

Har du traksjonspenning inn til Sagem boksen?

Har vært borti at sikringsholderen ryker i batterikassen, og da vil ingenting fungere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på mandag 07. februar 2011, klokken 04:51
Har vært borti at sikringsholderen ryker i batterikassen, og da vil ingenting fungere.
Du har jo også vært borti at kobberskinne inni en batteriboks har gått (irret) tvers av.
Beskrivelsen til eieren da var jo da akkurat dette. Den stoppet plutselig under kjøring på motorveien (ref)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eivisa

Har målt batteripakkene, og ser at den bakerste pakken har 0,12 volt mindre enn de andre.
Så jeg får ta og løse ned den og sjekke om det er ett eller flere defekte batterier...
Jeg skriver tilbake om jeg finner ut noe senere.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Elmo

#8
Antar du mener 0,12v i snitt, altså 1,32 totalt. Det er jo nok til at du kan ha problem med en blokk, men ikke nok til at bilen stopper.  
Uten overvåkning (Robometer/Paktrakr) vil jeg ikke tro du skulle kunne merke noe til det. Dog med mindre ikke de andre pakkene har dårlige blokker også.
Hva var totaltspenningen ??  Tror du skal sjekke andre/flere ting før du tar ned 11er kassen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eivisa

Har skiftet kobberskinne i kasse bak venstre side , den var irret av.
Bilen virker fint no.
Men jeg ser at den lader bare med 2350w no!?
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

elektrolux

Kan være at komputeren må justeres inn for 16A (reelt 14A) lading igjen. Dette må gjøres med original diagnoseutstyr. Husk 1-2 min Initiallading etterpå for å komme ut av safe modus.

Sagen boksen får seg et sjokk når sikringen/holderen ryker, og kan miste sin opprinnelige innstilling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: eivisa på mandag 25. juli 2011, klokken 22:32
Har skiftet kobberskinne i kasse bak venstre side , den var irret av.  Bilen virker fint no.

Godt du fant feilen.
Da har vi altså to eksempler (minst) på at kobbeskinner inni batterikassene irrer helt av, så da er det vel bare å få lagt dette senariet også inn på elbilwiki.
Eivisa - tok du bilde av den av-irrete skinnen før du demonterte?  (bilder sier mere enn 1000 ord ;-)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA