Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EVT 6000S/LS Kommer snart! Lett MC under 40.000,-

Startet av elektrolux, onsdag 27. juli 2011, klokken 14:47

« forrige - neste »

elektrolux

Hentet fra Aftenposten 7 juni.-11

http://www.aftenposten.no/bil/article4140177.ece

Bilkjøper fikk nytt batteri på garantien etter at saken ble avgjort i forbrukertvistutvalget.

Pure mobility ville trekke fra kr 11,80 / mil bileieren tross alt hadde kjørt med det første sette batterier.

Dersom batteriene holder 20000 km blir dette 23600 NOK som er nokså nær prisen på et sett nye batterier.

Regnet på denne måten er det langt fra billig å kjøre elbil. Strøm kommer i tillegg og øker denne summen til 13 kr / mil.

Til sammenligning kjører leieboeren en rålekker Audi A6 i samme prisklassen som Keweten, og med alt utstyr og bruker 0,7l diesel/ mil. Dette koster han ca 10 kr / mil.

Med slike tall er det ingen grunn til at staten skal begynne å stramme inn på insentivene våre. Skal CO2 utslippet fra trafikken ned trenger vi alle insentivene vi kan for at folk skal ofre både komfort, sikkerhet, og desverre økonomi for å redde verden.

Dommen kan også hjelpe uheldige kjøpere av klassiske NiCd batterier, skulle de ønske å klage på en bil som likevel ikke hadde så gode batteriet som det ble indikert ved salg av bilen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lunde

Det er dessverre slik at ulike batterikjemier har en før pris og en helt annen pris i praksis. Bly er billig å kjøpe og greit nok for de som kjører lite, men for de av oss som kjører mye er det dårlig deal for å si det sånn. Buddy med ni-mh er dyrere å kjøpe men langt billigere når kilometrene ruller på . Kilometerprisen blir langt lavere med nyere batterier i bilen  ;D

På min gamle TH!NK med ni-cd batterier betalt i braksis avgiftsfritake hele batterislitasjen. Sånn sett er det ikke sammenlignbart med "vanlige" biler uansett.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA