Tester av firehjulsdriftsystemer

Startet av Elektra, tirsdag 30. januar 2018, klokken 13:48

« forrige - neste »

Counterpointer

Det var den sjåføren med mest guts som kom opp. Tipper han hadde kjørt opp med alle tre, pluss at forholdene var overhode ikke like siden det var forskjellige sporvalg, tilkjøring mm.

Amoss

Sitat fra: Megleren på onsdag 31. januar 2018, klokken 13:44
Se fra 31:35, der ser du ut som en RWD er bedre en Model X på glatt føre, siden den får skrudd av "hjelp".

Merk at RWD TMS rygget lengre bak for å ta fart enn de andre bilene, og ga på mer for å klare bakken. Merk hvordan den sladder mens den prøver å bygge opp tilstrekkelig fart.  Tipper sjåføren på denne bilen kjente føret og bakken bedre da det var hans jorde, og han hadde nok garantert prøvd dette noen ganger tidligere uten kamera ;)

Ps: alle tre bilene kom opp - om enn ikke på alle forsøk.
Model S 85D

Megleren


[/quote]

Merk at RWD TMS rygget lengre bak for å ta fart enn de andre bilene, og ga på mer for å klare bakken. Merk hvordan den sladder mens den prøver å bygge opp tilstrekkelig fart.  Tipper sjåføren på denne bilen kjente føret og bakken bedre da det var hans jorde, og han hadde nok garantert prøvd dette noen ganger tidligere uten kamera ;)

Ps: alle tre bilene kom opp - om enn ikke på alle forsøk.
[/quote]

Det er greit nok. Bare virker som at RWD får spinne litt friere. Det tror jeg kan være bra å ha mulighet til i visse situasjoner.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Hodetelefoner

Sitat fra: Muffinman på onsdag 31. januar 2018, klokken 11:02
Sitat fra: Elektra på onsdag 31. januar 2018, klokken 10:09
En annen ting som er litt "skummelt" er at om en låser alle 4 hjulene (på våt is feks) så tror bilen du er på "hill hold" og slipper ikke bremsen. Så er det griseglatt kan det være lurt å bruke N når du skal ned svært glatte bakker.
Det skjer bare om man trykker pedalen et godt stykke forbi punktet at alle hjul er låst.
Da er det  uansett greit å få inn i ryggmargen på forhånd at en ny berøring av pedalen kobler ut hold-funksjonen.

Virker ikke "hold" i nøytral?
I hvilken alternativ dimensjon skal dere få til dette?

Muffinman


daktari

Ikke rart de står fast når bunnen hviler på snøen.
Jeg skulle også likt å vite hvor slitte dekk de hadde. Etter min erfaring har dekkene utrolig mye å si for grepet, altså bare en sesong slitasje reduserer grepet merkbart.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA