Hvordan skaffer man seg nye batterier billigst?

Startet av Pappaentilelbjørg, torsdag 06. mars 2008, klokken 20:57

« forrige - neste »

Pappaentilelbjørg

Min bror kjøpte nettopp en gammel 106 som er opprinnelig fra Miljøbil Grenland.
Han får derfor ikke kjøpt batterier hos Enviro til samme pris som oss kunder.
Bilen indikerer i dag ladelys allerede fra 20-40%.

Hvor tar man batteritest billigst i Oslo omegn?
(man må jo finne ut av hvilke batterier som er defekte...)

Har noen gode ideer på hvor man suplerer seg nye batterier billigst?

takker for tips!

PTE
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

El rayo

Å stille diagnosen "defekt batteri" bare på at ladelyset tenner er vel litt forhastet. Når ble batteriservice tatt sist og hvor mye vann gikk det på?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

Det kan være defekter på batteriet men det behøver ikke være tilfelle.

Hvor langt har bilen kjørt?
Hvor langt kan du kjøre før den er nede på 20%? (bør klare ca 50km med normal belastning)

Dersom bilen har vært vant til korte daglige strekning og du nå kjøre lenger kan det ta litt tid før batteriet venner seg til ny kjørelengde.
Er det på en strekning hvor batteriet belastes til «rødt» at ladelampen kommer før 20%?

Du kan prøve å lade opp til 40-50% kjøre rolig ned under 20% før det lades helt opp (min 8 timer) det hender det friskner opp et gammelt batteri.
Når var siste landeservice?

Men altså før eller siden er det slutt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Batteritest, og billigste nye batterier på østlandet får du hos Boggie her på forumet.

Han svarer deg sikkert snart.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Det er bare å ta kontakt. Holder til i Tønsberg, men er for tiden på jobb i Singapore.
Er tilbake etter påske, men har da kun to uker på meg før jeg reiser til Korea på jobb.
Så kapasiteten er ikke den største for tiden, men burde gå greit.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA