Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think City som synger på siste vers! Hjelp!

Startet av mandresen, mandag 27. juni 2011, klokken 23:57

« forrige - neste »

mandresen

Da har jeg hørt at spekken for 2012 modellen er på vei og at levering er rundt oktober, men er det noen som vet om hva som er endringene?

Noen forslag:
Lengre rekkevidde, (vet ikke om det er reelt)
Integrert oppvarming av kupe og eventuelt kjølevann, (Leafen er jo rundt hjørnet med oppvarming integrert)


Noen som vet?

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

mandresen

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

gbzdoc

Mitsubishi virket ikke særlig villige til å si annet enn at det kommer alltid en nyere modell...

erik e

Det var et godt svar. :) I-Miev er jo ikke perfekt. Om den får div. forbedringer får den ikke bare 90 prosent av salget  men 99.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

gbzdoc

Ønskeliste:

- Bedre aerodynamikk for å eliminere ulelyder i høye hastigheter
- Litt bedre støydemping generelt
- Mulighet for å forvarme bilen, helst med fjernkontroll
- Synes rekkevidden er god nok til mitt bruk, men de kunne gjort grep for oppvarming av batteriene for at rekkevidden skal bli bedre om vinteren
- Navi som koster en tusing mer
- Høyttalere i dørene bak
- Mulighet for å senke førersetet enda litt til, evt. et sete som man sitter mer nedi
- Mindre og lettere styreboks på ladekabelen med mulighet for å switche til 10A

gbzdoc

Glemte en viktig ting:

- Mindre pipelyder/advarsler for åpne dører og ikke festet setebelte når bilen står i ro! Makan til mas!... ;-)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: erik e på tirsdag 31. mai 2011, klokken 19:56
Det var et godt svar. :) I-Miev er jo ikke perfekt. Om den får div. forbedringer får den ikke bare 90 prosent av salget  men 99.  ;)

Den eneste grunnen til at i-Miev, og dens søstre, selger i bøtter og spann er at det er den eneste brukbare elbilen på markedet. Dermed får den 90% av elbilsalget. Når konkurrentene dukker opp, vil salget falle som en stein.

Med konkurrenter mener jeg Nissan Leaf, Renault Zoe, Renault Kangoo maxi 5-seter, Renault Fluence og Ford Focus.  Disse bilene overgår i-Miev med store skritt og i hvertfall for Leaf sin del, har det meste av det som er listet av andre i denne tråden som ønsker.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Enig med Lars i at manglende konkurranse er I-Miev'en sitt store fortrinn akkurat nå.

Likevel er dette en bil som gjør det meste rett, samtidig som den er liten og enkel. Jeg tror trillingen kommer til å selge videre selv etter at de andre har kommet på banen; da med en pris som underbyr de andre såpass mye at de opprettholder salget.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Ja, for min egen del er f.eks. Leaf litt overkill på en del områder. Men den har mye av det jeg savner på Mieven, selv om en del av det er litt pirk. Men oppvarmet batteri og fjernstyrt forvarming er viktige ting vinterstid.

Men er det noen som vet hva som har skjedd i andre land med prisen på trillingene når Leaf har kommet på markedet? Hvor mye har den endret seg?

Lars C. Krogenæs

Mitsubishi i Australia har begynt å selge i-MiEV, med 2012 spesifikasjoner. Her letter de nok litt på sløret rundt det vi vil finne i Norge også:

"The European-styled upgrades to the MY12 i-MiEV's exterior include a larger rear bumper which adds a stylish finish and complements the vehicle's smooth lines. Side and rear privacy glass provides greater occupant comfort and the heated driver's seat is the ultimate luxury. Auto Lighting control and Multimode Keyless entry complete the upgrades to the 2012 model and enhance the overall i-MiEV experience."

Altså ikke noe om oppvarmet batteripakke, men det kan vel likevel komme i en "Nordic edition", all den stund jeg ser lite behov for dette i Australia.

Lars



Kilde:
http://www.newsmaker.com.au/news/9449
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 14. juni 2011, klokken 10:18
and the heated driver's seat is the ultimate luxury. Lars

Høres ut som reklame fra 60 tallet når ting som originalmontert varmeapperat dukket opp på bilene.  :D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Husk at dette er i Australia. Oppvarmet sete er en artig kuriositet der nede.. Har bodd i Brisbane i 1 år, og kan sånn umiddelbart ikke se noe behov for setevarmer der.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Australia er STORT. Jeg har bodd i Melbourne, som er 1700km lenger syd, i 1år og skal si deg du kan føle behov for setevarmer der et par måneder i året.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

erik e

Burde hatt varmesete begge sider,bruk av varmesete kan øke kjørelengde om du kan slå "ned "på bruk av varmeapparat. Kan ikke tenke meg noen "japsebil" som har brytere mindre brukervennlig enn i-Miev,men jeg har hatt mange Franske og Italienske.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Enig. Setevarme er helst bare mer interresant på passasjersiden.

Mens eldre biler, inkludert Think Classic med Webasto kunne styre varm luft mot beina og kald luft mot fjeset har de fleste moderende biler mistet denne luksusen. Nå blir det lik varme overalt.

På Mercen er der en begrenset luftmengde med kald luft som kan styres mot fjeset, men etter at vi oppdaget varmesetene i bilen bruker kona dette slik at jeg kan ha en behagelig kjøretemperatur i bilen, og hu kan ha en behagelig avslappingstemperatur. Bytter vi på kjøringen er det faktisk deilig med setevarmen på, da kroppen trenger mer varme i avslappingsmodus, enn i aktivmodus.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA