Spesialtilpasset og ventilert presenning mm. Model X/S

Startet av Hubroen, torsdag 30. november 2017, klokken 13:40

« forrige - neste »

Hubroen

Hei, har endelig funnet (og bestilt) en "rimelig" (110 USD) presenning til min Model X. Ser frem til en snø- og isfri (og om ønskelig oppladet og oppvarmet) bil neste gang jeg henter bilen for eksempel på Gardermoen etter utenlandsopphold! PS: + frakt (95 USD) + evtl mva, toll, avgifter?
Klikk https://www.youtube.com/watch?v=EsbGD0YbCNQ&feature=youtu.be for video og
https://evannex.com/products/car-cover-for-tesla-model-x for mer info/bestilling.
[attachment id=0 msg=637810]

ØHN

Slike trekk fungerer kun etter hensikten på helt ren bil.

Hvis bilen ikke er helt ren, vil det mest sannsynlig skade mer enn det beskytter eksteriøret.
Tesla Model X 100D i bestilling

Vhagar

Egen erfaring (med tilsvarende løsninger på andre biler) tilsier at man mer eller mindre river det av som et plaster i kulden, men hva med Tesla sitt eget som jo er litt mer foret på innsiden? Vurderer det selv nettopp pga denne ekstra foringen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Havebigfun

Mange Teslaeiere øker omsorgsnivået for bilene ift tidligere biler og prøver seg på berøringsfrie vask for å skade lakken som sies å være bløt minst mulig. En slik tekstilgarasje i hverdagsbruk gjør det motsatte- drar sand-/støvpartikler over lakken, noe som må bety økt slitasje. Har man ikke garasje er det best å la bilen stå naken.

Hubroen

Takk for innspill! Presenningen er allerede levert transportør - og jeg vil få den levert innen en uke!
Er klar over mulig "slitasje på" lakk, og spesielt ved "møkkete" bil. Fra hjemmesiden til leverandøren https://evannex.com/products/car-cover-for-tesla-model-x(under FAQ) har jeg funnet følgende som tyder på at presenningen er "foret" med mykt stoff:
How is the EVANNEX Car Cover different from the one offered by Tesla Motors?
Both car covers have been designed exclusively for the Tesla Model X; both have mesh openings to accommodate cooling airflow during charging; both have a specific opening to accommodate the charging door, both are lined with a soft inner fabric; both are available in a grey/taupe colour; both come with a custom carrying bag. Tesla Motors offers one car cover for indoor use and another for outdoor use. The EVANNEX car cover is dual purpose and can be used for both indoor and outdoor use. The EVANNEX car cover is priced at about half the price of the Tesla Motors car cover, providing the same functionality and features at significant cost savings.
"

Jeg får nok prøve meg frem litt forsiktig - så skal jeg dele erfaringer etter hvert!

ØHN

Jeg ville ikke testet ut dette på en nyere bil av noe verdi.

Rett skal være rett. Slike trekk, brukt utendørs på bil som ikke er nyvasket, vil beskytte mot etsing fra fuglemøkk, aske fra vulkanutbrudd, sandstorm og UV-stråleskader fra sola. Prisen man betaler er mikroriper på krom, lakk og lykteglass.

Bilen må da maskinkorrigeres for å slipe vekk ripene. Det er tidkrevende og reduserer gradvis lakktykkelse etc.

Det hjelper at "foret" inni trekket er mykt, for da har møkka et sted å ta veien så det ikke gnikker mellom trekk og lakk. Men etterhvert vil det myke foret bli møkkete, så det bør i så fall vaskes ofte.

Et slikt trekk rett på en vinter-møkkete bil, vil gi mer sorg enn glede. ;)



Tesla Model X 100D i bestilling

krl

Biltrekk og vind er en veldig dårlig kombinasjon. Du får garantert "pusset" lakken ved hjelp av veistøv. Men det tar noen måneder før det virkelig blir stygt...

Hubroen

Takk for 2 tankevekkende (og litt skremmende) innspill om sannsynlige skader på lakk mm.
Jeg har ny bil, og ser ikke bort fra at presenningen (ubrukt) snart blir å finn på Finn..... aktuell for noen som ønsker presenning til bruk innendørs?

Havebigfun

Det har vært noen biltrekk på finn gjennom de siste årene- virker som om de ble kjøpt  ;) :o

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA