Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Volvo

Startet av froland, torsdag 11. oktober 2007, klokken 10:44

« forrige - neste »

froland

Hei elbilvenner! Jeg monterte inn en dieselvarmer får et par år siden. Og den er montert fremme under panseret. Det går en slange fra gulvet inne i kupeen på venstre side og til varmeren. Så går det en slange fra varmeren og inn til kupeen nede på høyre side. Det jeg lurer på er, om det går ann å koble luftslangen inn på det eksisterne anlegget? Eller er det helt umulig. Noen som vet? Hilsen Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Dessverre, plasten som er brukt i luftfordelingsanlegget tåler ikke så høy temperatur som Webastoen gir. I monteringsanvisningen advares det kraftig mot å montere spjell eller andre ting som kan senke lufthastigheten på utløpet, det fører til overoppheting.

Din montering av Webastoen er bedre enn originalt fordi din versjon tar friskluft utenfra.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hmm, hørtes ikke bra ut. Men tar den ikke luften fra kupeen når det går en slange fra kupeen og til varmeren? Altså omluft. Hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Luft suges inn i ene enden, varmes opp og blåses ut i andre enden, der det er koblet på en varmluftslange som går inn i kupeen. Vaffal er det sånn på Buddy.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hei igjen! Ja, det er sikkert riktig som du sier. Men det er noe dritt at en ikke kan koble på noe på det eksisterne opplegget. Normale biler ville jo tålt det. Rett og slett merkelig er det. Hilsen Froland >:(
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

#5
Sitat fra: froland på fredag 05. oktober 2007, klokken 23:19
Men det er noe dritt at en ikke kan koble på noe på det eksisterne opplegget. Hilsen Froland >:(
Enig i det, men det er nok noe vi må leve med. Din forbedring av plasseringen skulle i hvertfall minske dugg-problemet.

Her er en link til emnet på Thinkers:
http://www.thinkers.no/cgi-bin/discus/show.cgi?tpc=74&post=539#POST539
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Det med at plasten ikke tåler det er noe tvilsom, det er jo plastgitter i utløpet fra varmeren også!!
Jeg vurderer sterkt å ta hull i gulvet for å få inn noe friskluft, og koble en slange opp til resirkinntaket. Mer resirk inne vil den da suge fra varmeren :-)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Klarer ikke helt å følge tankegangen, Lynet. Hvor  i gulvet tenker du å lage hull?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hei igjen! Mulig jeg ordla meg dårlig, men jeg prøver igjen. Jeg har min varmer fremme under panseret. Det går en slange fra cupeen nede med gulvet til inntaket på varmeren. På utsiden eller varmesiden går det en slange til cupeen nede på venstre side ved gulvet. Altså omluft, den tar ikke friskluft fra utsiden.  Da, var jo mitt spørsmål om det kan seg gjøre å bruke min dieselvarmer som defroster istedenfor det orginale? Jeg er jo overbevist at noen har prøvd dette, det er jo så mange luringer ute i vårt land. Er det nok power i en slik dieselvarmer til å varme opp bilen hvis en tar innluften til varmeren fra utsiden? Tror mitt gir ca 2,2 kw.  Hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Da er jeg med, visste ikke at det var 2 luftslanger mellom Webastoen og kupeen. Da kan du jo bare løsne slangen på inntaket på Webastoen. Da suger Webastoen friskluft utenfra. Hvis det ikke blir fort nok varmt er det bare å tre på slangen igjen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA