Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2 kabel: 1-fase eller 3-fase?

Startet av sjossang, søndag 08. oktober 2017, klokken 01:15

« forrige - neste »

sjossang

Jeg må skaffe meg en ekstra Type 2 kabel, men spørsmålet er om jeg skal velge en 1-fase eller 3-fase?

Hvis jeg har forstått ting rett, så er det ingen grunn til å velge 1-fase, da 3-fase kabelen uansett ikke vil gi meg mer enn kontakten jeg kobler den til, eller?

Trenger også anbefaling til leverandør :)
Y LR hvit/hvit

geear

3-fas kabel er tjukkere, tyngre og ofte stivere, men har du bil som støtter mer enn 1-fas og du trenger den ladefarten du kan få så er valget lett..

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

aness

Sitat fra: sjossang på søndag 08. oktober 2017, klokken 01:15
Hvis jeg har forstått ting rett, så er det ingen grunn til å velge 1-fase, da 3-fase kabelen uansett ikke vil gi meg mer enn kontakten jeg kobler den til, eller?

Stemmer.

Og ikke velg en som er for kort, før eller senere er det noen som står litt i veien for laderen du lade på.
Tror min er 7m, det er akkurat langt nok til at jeg kan parkere på plassen foran/ved siden av folk som forveksler ladeplasser med parkeringsplasser.

sjossang

Y LR hvit/hvit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA