Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kewet bremse last ventil "ALB"

Startet av Go-carter, mandag 21. mars 2011, klokken 22:27

« forrige - neste »

Go-carter

#15
Klepp ja  ::) Har kjørt noen NM der, og mener å huske at det ALLTID regner og blåser stiv kuling der?  :D

Uansett litt langt, ellers skulle jeg gjerne vært med... :) Klepp er en morsom bane!

Kameraet heter GoPro Hero HD, filmer i 1080p. Om den kan stilles mellom 16:9 og 4:3 er jeg usikker på, men vil tro at det er mulig.

Jeg kjøpte mitt på eBay(kan finne linken ila kvelden) til rundt 16-1700 inkl frakt til norge, med sugekoppfeste og ørten selvklebende fester... Anbefales :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ladefabrikken

Sitat fra: Go-carter på fredag 10. juni 2011, klokken 14:57
Klepp ja  ::) Har kjørt noen NM der, og mener å huske at det ALLTID regner og blåser stiv kuling der?  :D

Uansett litt langt, ellers skulle jeg gjerne vært med... :) Klepp er en morsom bane!

Kameraet heter GoPro Hero HD, filmer i 1080p. Om den kan stilles mellom 16:9 og 4:3 er jeg usikker på, men vil tro at det er mulig.

Jeg kjøpte mitt på eBay(kan finne linken ila kvelden) til rundt 16-1700 inkl frakt til norge, med sugekoppfeste og ørten selvklebende fester... Anbefales :)

Har funnet litt mer info om kamera. Det kan taopp i 16:9, du burde stille det inn på 1080p da får du 16:9.
Jeg tror du har den på 960p for det er den eneste 4:3 innstilingen.

Her er formatene den filmer i, ikke dårlig for et så billig kamera.
1080p = 1920×1080 pixels (16:9), 30 fps, 15 Mbit/s data rate
960p = 1280×960 pixels (4:3), 30 fps, 12 Mbit/s data rate
720p = 1280×720 pixels (16:9), 60 fps, 15 Mbit/s data rate
720p = 1280×720 pixels (16:9), 30 fps, 8 Mbit/s data rate
WVGA = 848×480 pixels (16:9), 60 fps, 8 Mbit/s data rate


1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Go-carter

Se der ja! Ja, det kan nok stemme. Pleier å bruke den på løp, og for at den skal vare en hel dag skrur vi ofte ned kvaliteten  :) Skal passe på å få skrudd den opp neste gang... Inboarden blei ikke noe av, endra innstillinger istedet for å skru den på  :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Baltor

#18
Sitat fra: Go-carter på fredag 10. juni 2011, klokken 14:57
Klepp ja  ::) Har kjørt noen NM der, og mener å huske at det ALLTID regner og blåser stiv kuling der?  :D
Da må du se på opptakene fra ifjor, lerkekvitter og elbilsumming.

Kameraet ditt:
Prøv også ut
720p = 1280×720 pixels (16:9), 30 fps, 8 Mbit/s data rate
Like bra resultat, og enda lengre opptak.
(dette er det antall pixler som brukes i HD utsendelse fra NRK)
Ulempen med dette kameraet er at det ikke har 25 eller 50 frames, dermed egner det seg dårlig til ting som skal vises på TV i Europa.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

#19
Spenningen stiger bokstavelig talt. Har nå endelig fått alle detaljene i hus ( tror jeg ) og har nå kommet opp i 36V av 200-220V batteriet mitt til SAM'en. Klarer kanskje å bygge 24V/t med dagens tempo.

Går alt greit, kan det hende det blir SAM Li og ikke Think Classic Li som banker dere på Reve neste helg ;D

Bildene viser Amita cellene med spesialbygget BMS, sammenlignet med 1 av 14 originale 12V blybatterier i SAM'en, og med en SAFT STM 100 MRE blokk som enda en referanse. Amita batteriet her er som sagt på 36V 30A eller ca dobbelt så mange Wt som SAFT blokken og 3 ganger så mange Wt som 12V blybatteriet på bildet.

Vekten av batteriet blir redusert fra ca 150 kg til 50 kg, og brukbar kapasitet dobblet.

Har luftet arrengementet for Thundergutta, og det er ikke umulig noen derfra også stiller neste søndag.....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

#20
Sitat fra: elektrolux på fredag 10. juni 2011, klokken 15:58
Bildene viser Amita cellene med spesialbygget BMS, sammenlignet med 1 av 14 originale 12V blybatterier i SAM'en, og med en SAFT STM 100 MRE blokk som enda en referanse.
Vi heier deg fram Electrolux, Sam på bane blir bra ;D
(iallefall spennende)

Disse blybatteriene hadde nok muligens 28Ah på vei ut av fabrikken, men i praksis klarer de aldri levere det, iallefall ikke i en elbil. Vektreduksjon og det at du tilnærmet beholder spenningen ved pådrag kommer til å gjøre stor forskjell.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Lunde

Kjørte med TH!NK  på Klepp i 2009 Viking rallyet. Morsom bane og slapp unna sisteplassen med god margin  ;D

Dog vel langt unna for min del, kos dere :-)

Har luftet noen tanker til NAF gutta om å arrangere skikkelige autoslalom konkuranser i Oslo Distriktet. Det er ikke helt umulig at det kan la seg realisere  :)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

Da var rekke 1 ferdig. 28 celler med totalt 114,5V hvilespenning, 2 mnd. etter opplading.

Må antakelig redusere til 54 celler totalt så ikke spenningen blir for høy.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA