Hovedmeny

Aksdal-Aurland

Startet av Olee, onsdag 27. september 2017, klokken 21:05

« forrige - neste »

Olee

Skal på langtur til helgen med min "nye" S85 og lurer litt på hvor mye jeg må lade i Aksdal for å komme meg til Aurland? Synes det er litt langt å kjøre innom Eidfjord, men så er det heller ikke så kjekt å "saktelade" på SuC heller. Setter pris på erfaringer fra dere som har kjørt der før :)

e-tron 2018

Kjør innom Norheimsund. Der er det nett opna ein ny ladar :+1: :)

Olee

Det er vel en mulighet, men tar vel lengre tid enn å kjøre til Eidfjord?

e-tron 2018

Ja, eg tenkte du kjørte E39 nord over, men ser da er raskare å ta E134/13 inn og over Hardangerbrua. Frå Hardangerbrua er det ca. 15 min inn til Eidfjord.

aness

Har ikke kjørt akkurat den veien, men regner med at det ikke akkurt er all verdens med motorveier på den strekningen :)

Google sier at det er 281km, så jeg hadde ladet til et sted mellom 300 og 350km og litt før Hardangerbrua hadde jeg sett på hvor mange km det er igjen og hvor mange km bilen sier du kan kjøre.

Hvis rekkeviddeangsten slår til er det bare å svinge bortom Eidfjord en liten tur, hvis ikke går turen videre til Aurland.

Evt. så er det kanskje en Chademo eller 22kW-lader langs E16 et sted?

GOS

Sjekk www.evtripplanner.com eller www.abetterrouter.com så har du rimelig godt svar på hva forbruk du vil få.

Når jeg har kjørt strekket med S85 så mener jeg at jeg har ladet til 90 % før avreise, men husker ikke hva jeg kom frem med, men mener det er grei margin.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

sabb61

Ingen problem å kjøre Aksdal - Aurland på en lading. Har kjørt denne etappen flere ganger, med min s85. Dette fra  Karmøy, som er en enda lengre distanse.
Tesla Model S85. Vin: P24272

Olee

Kan alltids stoppe på en 22kW lader hvis det blir krise ja :)

På evtripplanner får jeg et forbruk på 292RKM og ca 55kWh. Får ikke opp hvor mye jeg har igjen ved ankomst, men når jeg setter initial charge til 85% og buffer charge til 10% så viser den grønt på "arrive at your destination". Går ut ifra at jeg da har over 10% igjen?

sabb61, hvor mye lader du til hjemme, og hvor mye ankommer du med?

Muffinman

Lad alltid fullt før slike etapper. Man vet aldri, kan jo være omkjøring osv. I verste fall sparer det deg for litt tid på hurtigladeren.

sabb61

Jeg ladet nesten fullt ca 98%. På sommeren når jeg har kjørt har jeg ligget på et forbruk på ca 165 w/km. Kom fram med god margin.  Har da fulgt hastigheten til trafikken, hverken raskere eller senere.
Tesla Model S85. Vin: P24272

jlan

Obs. mye veiarbeid mellom Odda og Kinsarvik. Kan være stengt i en time eller mer.
https://www.vegvesen.no/trafikkbeta?lat=60.28171&long=6.61952&zoom=15&listView=false
Ferge Utne-Kvanndal kan være et bedre alternativ. Eller fra Jondal til Tørvikbygd hvis en ønsker å lade i Norheimsund.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Olee

Takk for all info :)
Ser ut som jeg kommer utenom tidspunktene veien er stengt, så satser på at jeg når frem  8)

Jærbuen

Jeg kjørte med min 2014 S85 en sommer, fult lada i Aurland, og kjørte helt til Jæren uten å lade, hadde da 6-8 mil igjen når jeg kom frem. Så til Aksdal bør ikke være noe problem.

Kjørte Voss - Hardangerbrua - Odda og så til Boknaferja
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA