Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeproblem

Startet av PerBear, torsdag 18. august 2011, klokken 16:47

« forrige - neste »

PerBear

En kjenning av meg har to elsykler som mister framdrift under last. Det virker som årsaken kan være dårlige batterier. Det er to elsykler som er bygget opp med byggesett fra Golden Motor og som har 36V Li-ion batteri (et 12Ah og et 16Ah).

Finnes det noen her på forumet som bor i næreten som kunne tenke seg å hjelpe med å måle på batteripakken? Elsyklene er i Sandefjord.
Sykkeleier har litt begrenset peiling på strøm og spenning og trenger derfor hjelp - det er litt dumt å kjøpe helt nytt batteri dersom det er OK  ;)

Send meg en PM hvis du kan hjelpe.

Perbear



Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

jkirkebo

Sitat fra: PerBear på søndag 17. juli 2011, klokken 18:01
En kjenning av meg har to elsykler som mister framdrift under last. Det virker som årsaken kan være dårlige batterier. Det er to elsykler som er bygget opp med byggesett fra Golden Motor og som har 36V Li-ion batteri (et 12Ah og et 16Ah).

Finnes det noen her på forumet som bor i næreten som kunne tenke seg å hjelpe med å måle på batteripakken? Elsyklene er i Sandefjord.
Sykkeleier har litt begrenset peiling på strøm og spenning og trenger derfor hjelp - det er litt dumt å kjøpe helt nytt batteri dersom det er OK  ;)

Send meg en PM hvis du kan hjelpe.

Perbear

Det er etter min mening ett instrument som er essensielt å ha på enhver el-sykkel, og det er en Cycle Analyst.

http://www.ebikes.ca/drainbrain.shtml

Verdt sin vekt i gull når det kommer til feilsøking samt overvåking av batteripakken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

commiesoft

Hei Pearbear, jeg kan ikke hjelpe med dette, men hadde et liknende problem
med en LifeBike elsykkel ifjor sommer. Motorkraften kom og gikk, og iogmed at
vi har en herresykkel og en damesykkel fant jeg ut at feilen lå i batteriet på min
sykkel.

Problemet var at det ikke var mulig å måle seg fram til en feil på batteriet.. Allt
så bra ut, så sannsynligvis må hver enkelt celle måles under belastning.

Selve LFP cellene hadde eksakt samme spenning, så BMS kretsen virket som
den skulle, og det var ingen overgangsmotstand i brytere eller ledninger, så jeg
ga opp og kjøpte et nytt batteri.

hens

Jeg fikk et GM 36 volt 12 Ah batteri som var defekt og demonterte det for kontroll.
Det viste seg at det var en feil ved overvåkningsenheten slik at noen av cellene ble tappet. Etter å ha plukket vekk overvåkningen og balansert batteriet manuelt har det virket.

Kan det dreie seg om en gjengangerfeil?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA