Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tanker om Tesla kan gå konkurs

Startet av larsen.havard, lørdag 28. oktober 2017, klokken 10:07

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ


jkirkebo

Sitat fra: larsen.havard på lørdag 02. september 2017, klokken 22:01
Sitat fra: Amatøren på lørdag 02. september 2017, klokken 21:48
Hva vil batteripakkene fra slik demontering koste?
Rundt 20.000,-

Muligens litt under, jeg tipper 18k ut fra dagens prisnivå på pakker fra andre elbiler. Rundt 1000,- pr. kWh brutto ser ut til å være prisnivået for tiden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Husk når dere evt kjøper at
Sitat fra: https://kontohjelp.no/kontering/bilforhandlere/salg-av-elbilbatterier
Det skal ikke beregnes merverdiavgift på vederlaget ved salg av brukte elbilbatterier
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

offpist

Sitat fra: Elmo på søndag 03. september 2017, klokken 14:54
Husk når dere evt kjøper at
Sitat fra: https://kontohjelp.no/kontering/bilforhandlere/salg-av-elbilbatterier
Det skal ikke beregnes merverdiavgift på vederlaget ved salg av brukte elbilbatterier

Er du sikker på at dette gjelder også videresalg av brukte deler?
Og det ser ut som om man må dokumentere at batteriet faktisk skal monteres inn i en bil.

"Det er kun batterier til kjøretøy som bare bruker elektrisitet til framdrift som kan omsettes uten avgiftsberegning. Enkelte batterier kan brukes både i rene elbiler og i såkalte hybridbiler. Skattedirektoratet antar at det kun er når selger eller importør positivt vet at batteriet faktisk skal benyttes i kjøretøy som bare bruker elektrisitet til framdrift, at fritaket vil komme til anvendelse. I de tilfeller dette er usikkert, skal merverdiavgift beregnes. Fritaket skal dokumenteres med salgsdokument eller annen dokumentasjon hvor det fremgår at batteriet skal installeres i et kjøretøy som bare bruker elektrisitet til fremdrift. "
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Elmo

Sitat fra: offpist på tirsdag 05. september 2017, klokken 11:14
Er du sikker på at dette gjelder også videresalg av brukte deler?
Og det ser ut som om man må dokumentere at batteriet faktisk skal monteres inn i en bil.

Det vet jeg dessverre ikke . . . men det skader jo ikke å påberope seg det når man kjøper ;) ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA