Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model 3 - rustbeskyttelse og bestandighet mot norsk saltsuppe

Startet av ArthurWikan, tirsdag 22. august 2017, klokken 23:53

« forrige - neste »

elektrolux

Husk at uansett hvor super en kaskoforsikring høres ut kan du ikke forvente at forsikringselskapet tryller.

Ofte blir du spurt hvor mye bilen kostet, og grensen settes der, selv om reparasjon blir mye dyrere.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 04. juli 2017, klokken 15:48
Må ikke sammenligne Micro-Vett 500 med Bosch 500.

Vet du, eller noen andre, noe om kvaliteten og hva som skjedde med bilene som de bygget (om) i Sverige ??
http://www.engineeringforce.se/portfolio/elkonvertering-fiat-500/  (bildet er tatt på fabrikken i 2010).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Har en italiensk bygget Mikro-Vett og selv om de har gjort mye riktig svikter det på rustbehandling og vannsikring  av innmonterte deler.

Motorstyringen er et skrekkeksempel på elendig programmering, og der store forsinkelser mellom signaler gitt med fartspedalen og reaksjonen på motoren. Det ødelegger omtrent all kjøreglede.

Bilen jeg kjøpte kjørte 2-3 oppladinger etter at jeg manuelt ballanserte opp et usynkront batteri, og står nå med annen feil.

Fix blir bytte til Think teknikk
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

oggaman


ArthurWikan

Sitat fra: oggaman på tirsdag 01. august 2017, klokken 08:13
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101128407
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101129951

Tydeligvis også privatpersoner som ser muligheten til å tjene noen kjappe penger.

Jeg tror nok de vil slite med å oppnå pris, selv om det nok kan dukke opp kjøpere som er villig - men når en Up! koster mindre, så ligger nok "fornuften" der fremfor på e500. Nordmenn flest velger tradisjonelt. Jeg har slått fra meg egen import selv om det er 50000 å "spare". Jeg venter til det dukker opp en e500 til noe i underkant av 130, da kan jeg begynne å prute. Hvis jeg ikke kjøper meg en Twizy, Smart eller Up før den tid kommer.

elektrolux

Gikk selv glipp av en til like over 110KNOK i Trondheim, så privat salg av disse vil nok ned på e-Up prisnivå ganske snart.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ArthurWikan

Etter å ha solgt en MB320 CLK og en eUp - og tatt ut en smule fortjeneste på disse, gikk jeg til innkjøp av en e500 i går. Jeg kunne ventet til prisene droppet en smule, men fikk en "fair" pris inkl vinterdekk.

Bilen er betydelig upraktisk til fire, fin nok til jobbkjøringen min, sånn måtelig komfortabel (182 cm) - men kul og sprek. Det hjalp å kjøpe bil uten soltak. Interiøret er kult, men plastikk. Rekkevidden sier 160 med AC på - noe som er mere en Up'en jeg hadde som ga 130 - men så tror jeg det går mere saft, pluss at regenereringen bare er sånn passe.

Hurtiglader mangler, og jeg må kjøpe kabel til Fortum-stasjoner (hvor?) hvis jeg en gang skal kaste meg på en litt lengre tur.

Kona kaller meg bare for Mr. Incredible. Hun er litt grinete for at Up'en gikk etter ti dager, og har erfaring med Fiat fra Fiorinoen jeg hadde - som forlot parkeringsplassen på flaket til en Viking-bil og aldri kom tilbake.

Jeg dytter henne bak rattet i kveld, og forteller henne at det er en Leaf, bare med annen innpakning.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Acustica

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 01. august 2017, klokken 11:06
Gikk selv glipp av en til like over 110KNOK i Trondheim, så privat salg av disse vil nok ned på e-Up prisnivå ganske snart.

Føler e-Up har steget igjen. En stund var det en del til 120-135 tusen. Nå er det 145 og oppover.

Trekkoppbil

Er det noen som kjenner vil hvilke ekstrautstyr man må passe på å få med, hvis man kjøper en 500e?


elektrolux

Nei. Får tilsendt faktura.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA