Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Effektoppgradering også for S75D levert før Juni?!?!

Startet av harruz, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:17

« forrige - neste »

harruz

Hei, har egentlig bestemt meg nå for å installere i garasjen denne: http://www.ladefabrikken.no/Hjemmelader_EcoLite_32A_1_fas/p3060772_17570088.aspx

Men jeg ser nå at det er en del innlegg som snakker om ladestolpe foran hus. I mitt tilfelle vil jeg spare en masse arbeid (og litt penger) på å slippe å grave ned 15 meter ekstra kabel, så det er noe å tenke på. Men er det andre fordeler og ulemper jeg bør ta med i vurderingen, så vil jeg gjerne ha tips om dette.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

cra

Jeg har ladepunktet mellom portene i dobbeltgarasjen. Dette gjør det mulig å lade både når jeg står inne i garasjen og når jeg står utenfor. Sistnevnte er mest vanlig for min del, siden jeg har stående altfor mye skrot inne i garasjen, og også driver med maling av panel mm før det skal på veggene siden det ikke er spesielt stabilt malevær der jeg bor (og det er mye mer praktisk å male før en henger panelet på veggen).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

#2
Vi fjernet i sin tid hage framfor huset for å kunne parkere der, men etter 60 år sier kommunen at vi må stå utenfor forthauget som er bredere enn gaten.

Dermed forsøkte vi oss med denne løsningen, men ser at det ikke er helt ideelt da vi sperrer forthauget med ladekabelen når vi lader.

Går nok tilbake til offentlig lading, eller skjøtekabel ( Som også sperrer hele forthauget ), eller en ladestasjon med 10m kabel fra eget sortiment. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: harruz på onsdag 30. august 2017, klokken 11:25
Hei, har egentlig bestemt meg nå for å installere i garasjen denne: http://www.ladefabrikken.no/Hjemmelader_EcoLite_32A_1_fas/p3060772_17570088.aspx

Men jeg ser nå at det er en del innlegg som snakker om ladestolpe foran hus. I mitt tilfelle vil jeg spare en masse arbeid (og litt penger) på å slippe å grave ned 15 meter ekstra kabel, så det er noe å tenke på. Men er det andre fordeler og ulemper jeg bør ta med i vurderingen, så vil jeg gjerne ha tips om dette.

Blir vel en vurdering av lokale forhold det der. En stolpe koster noen kroner ekstra den også.

Om du går for EcoLite så sparer du en god del på å kjøpe den av meg:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: harruz på onsdag 30. august 2017, klokken 11:25
...I mitt tilfelle vil jeg spare en masse arbeid (og litt penger) på å slippe å grave ned 15 meter ekstra kabel, så det er noe å tenke på. Men er det andre fordeler og ulemper jeg bør ta med i vurderingen, så vil jeg gjerne ha tips om dette.

Dette opplegget skal følge huset i 30-50 år fremover. Gjør det som er lurt på lang sikt, selv om det innebærer litt mer graving og ekstra kabel nå. Målet bør være at det å sette bilen til lading er så enkelt som mulig, enten det er i garasjen eller utenfor.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Sitat fra: harruz på onsdag 30. august 2017, klokken 11:25
Men jeg ser nå at det er en del innlegg som snakker om ladestolpe foran hus. I mitt tilfelle vil jeg spare en masse arbeid (og litt penger) på å slippe å grave ned 15 meter ekstra kabel, så det er noe å tenke på. Men er det andre fordeler og ulemper jeg bør ta med i vurderingen, så vil jeg gjerne ha tips om dette.

Vanskelig å vurdere hva som er best for deg utover å kjøpe utstyret der det er rimeligst.

Vår løsning med stolpe, ladestasjon på 3,6 kW med T2 stikk og jordfeilautomat Type B i skapet koster i alle fall tilsammen kun 9890.- tilsammen i deler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Sitat fra: elektrolux på onsdag 30. august 2017, klokken 11:50
Vi fjernet i sin tid hage framfor huset for å kunne parkere der, men etter 60 år sier kommunen at vi må stå utenfor forthauget som er bredere enn gaten.

Dermed forsøkte vi oss med denne løsningen, men ser at det ikke er helt ideelt da vi sperrer forthauget med ladekabelen når vi lader.

Går nok tilbake til offentlig lading, eller skjøtekabel ( Som også sperrer hele forthauget ), eller en ladestasjon med 10m kabel fra eget sortiment. ;D

Så du får ikke parkere på egen grunn, som ble asfaltert, da kommunen sier det er fortau ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Nesten riktig.

Er offentlig grunn, men de som beholdt hagen får bruke den som de vil, mens vi blir forsøkt tauet vekk når vi står på tilsvarende areal.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

brako79

Sitat fra: elektrolux på onsdag 30. august 2017, klokken 21:00
Nesten riktig.

Er offentlig grunn, men de som beholdt hagen får bruke den som de vil, mens vi blir forsøkt tauet vekk når vi står på tilsvarende areal.

Kan du ikke da legge kunstgress i "hagen" og parkere bilen på det? De kan vel ikke si noe på at du parkerer bilen i hagen, eller?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

alda

Jag hade aldrig satt ladeboksen någon annanstans än INNE i garaget om det var möjligt. Grunnen till det är jag önskar att behålla den i min ägo så länge som möjligt...  ;D
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

harruz

Sklir litt ut denne tråden her nå. En diskusjon om hvor @elektrolux kan stå eller ikke, er interessant nok, men ikke i denne tråden. Tilbake til temaet for tråden: En ladestolpe utenfor huset er utvilsomt  mer tilgjengelig i mitt tilfelle, men jeg tror nok jeg faller ned på å grave ned kabel, og installere boks i garasjen.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA