Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterikapasitet på Buddy

Startet av Rubina, mandag 11. april 2011, klokken 08:34

« forrige - neste »

JCBX

som nævnt i anden tråd !

så er det en tastefejl , de skal stå LiFeYPO4 , og helt specifikt blev TS hældt ud af FAW Group !

heldigvis kommer denne information ikke til EU (så hurtigt) så kan sælgere nå at få solgt ud af produktionen til uvidende købere (for de kan ikke sælges i kina)

at LiFePO er det mest anvendte , det står tilbage for dig at dokumentere ! sikke et udokumenteret postulat ! bly , NiCD og NiMH har været anvendt i stor stil , så hvornår (dato) tager du udgangspunkt i ? mig bekendt kører der en produktion i sydeuropa af kendte mærker udelukkende på saltbatterier , så at alle idag kun bruger lithium  , PFFFFFFFFFFF

hvorfor vælge et produkt der svulmer op ? der er sgu da noget grueligt galt , ingen andre har disse tendenser !

der er tidligere lagt links ind omkring det ene produkt VS det andet produkt , slå dem selv op !

du har tilsyneladedde ikke sat dig ind i de ting som du trods alt har som levebrød og ønsker at andre skal dokumentere deres .....

står en del tilbage for dig at (mod)dokumentere da du jo tilsyneladnede er specialisten , vi (JEG specielt) er her kun som entusiast !

og var dette forum mangelfuldt på kvalitet og dokumentation så blev det godt og grundigt trukket yderligere ned af dit indlæg !

men du skal ikke snydes for noget til trods for at Vi er nogen der rent faktisk undersøger tingene grundigt ! her er kulminationen på FAW Group og TS ´s samarbejde !

http://finance.sina.com.hk/cgi-bin/nw/show.cgi/40/2/1/2804117/1.html

http://hk.jrj.com.cn/2010/05/1815097483726.shtml


og næste gang du stikker en pind i en lort så lad være med at svine os andre til !



Sitat fra: tronska på lørdag 30. april 2011, klokken 09:43
JCBX
det er da klart ! LiFePO4 blev ikke godkendt i FAW Group og derfor skal disse batterier bare brændes af på uvidende af gode sælgere ! hvem f¤%#"den vil også køre rundt med batterier der svulmer op ?

++

Fakta er alltid hyggelig å debattere, FAW Group har ikke godkjent LiFePO4 batterier. Kan Du legge ved en lenke som dokumenterer denne påstanden?

LiFePO4 batterier er faktisk de mest brukte og sikreste batteriene til bruk i EV's. Det er ingen kjemi i disse batteriene som er selvantennelig som feks i magnesium og cobolt varianter!!

Når det gjelder oppsvulmende batterier: Riktig installert og sikret er disse batteriene langvarige og sikre. Å slenge ut personlige uttalelser som ikke er dokumenterbare passer ikke inn i noen forum, uttalelsen om svulmende batterier, og en relativt vag uttalelse om at FAW Group ikke godkjenner LiFePO4 batterier anser jeg på lik linje med de tidligere uttallige udokumenterbare uttalelser om brannfarlige biler med Lithium batteriteknologi. Jeg gjentar at alle de store bilmerker nå bruker lithium teknologi!! Om vi bruker LFP eller andre tilsvarende batterier er fullstendig uvesentlig forutsatt riktig bruk og sikring av de forskjellige typer batterier.

Som en digresjon er en tank med bensin, eller en halvfull tank med diesel ekstremt brannfarlig og ved mangelfull installert sikkerhet er dette potensielt mere farlig enn ett batterisett med lithium teknologi.

Jeg må si at jeg er litt skuffet over kvaliteten på deler av dette forum, det virker som det er o.k å slenge ut personlige meninger som er udokumenterbare og basert på egen mangelfull kompetanse rundt hvilker som helst tema.

Til tross for dette er det mange her på forumet som deler prøv og feile metoden til glede for andre med tilsvarende eller relativt likt problem og bruker forumet for å løse egne og andres problemer. Det gleder meg!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA