Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading for Dummies -en nybegynnerguide.

Startet av Softblue, mandag 23. oktober 2017, klokken 10:08

« forrige - neste »

Softblue

Under tilpasset bestilling oppgis rekkevidden på S75 rwd til 480 km NEDC.

På inventory (biler fra utstilling) oppgis rekkevidden til kun 400 km NEDC?

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E13HF203932

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E16HF212804

Er det da slik at biler som har fått oppgradert ytelse, får kortere rekkevidde?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

MyMuffin

Må være en skriveleif - 75 utgavene går langt, nesten like langt som 85 utgavene.

Tesla bjørn kjørte jo en 75 (riktignok D utgave) hele 512km, normal kjøring.

490km NEDC er nok det riktige, og 400km+ er nok mer realistisk rekkevidde på sommerstid.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Breezec

Tror en bug gjør at EPA vises på lagerbiler istedenfor NEDC.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

Diravi

Det skal være 490 på S75D og 480 på S75.

400 er for øvrig ganske reelt på tørt sommerføre uten for mye kupert terreng.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Softblue

Sitat fra: Breezec på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:49
Tror en bug gjør at EPA vises på lagerbiler istedenfor NEDC.
Det ser ut til å være riktig på øvrige lagerbiler. Så det det ser ikke ut til å være en generell bug. Det er kun S75 rwd med oppgradert ytelse som oppgis med lavere rekkevidde.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

knut3448

Sitat fra: Softblue på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:57
Sitat fra: Breezec på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:49
Tror en bug gjør at EPA vises på lagerbiler istedenfor NEDC.
Det ser ut til å være riktig på øvrige lagerbiler. Så det det ser ikke ut til å være en generell bug. Det er kun S75 rwd med oppgradert ytelse som oppgis med lavere rekkevidde.
Enig i at dette ser ut til å være en bug som viser EPA.

Det er mye galt med dataene på inventory/brukt S75 nå. Denne har f.eks ikke fått performance-oppgraderingen iflg min forhandler, både 0-100 og rekkevidde er nok feil.
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E15HF180699

Det ser ut som de har tatt konsekvensene av problemene i USA og fjernet 0-100 og rekkevidde fra alle bilene ser det ut til.
https://www.tesla.com/new/5YJSA1E26HF209603?redirect=no

Nasatech

Bak denne siden http://inventory.teslastats.no/ har jeg en robot som henter data fra Tesla.

Der kan jeg se at de 75-modellene med BTX5 kommer opp med "Battery range=00", mens de med BTX8 kommer opp med "Battery range=05".

Vet ikke om det har noe å si, men greit når man sammenligner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA