Tesla angir forskjellig rekkevidde på S75 rwd

Startet av Softblue, tirsdag 29. august 2017, klokken 12:30

« forrige - neste »

Softblue

Under tilpasset bestilling oppgis rekkevidden på S75 rwd til 480 km NEDC.

På inventory (biler fra utstilling) oppgis rekkevidden til kun 400 km NEDC?

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E13HF203932

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E16HF212804

Er det da slik at biler som har fått oppgradert ytelse, får kortere rekkevidde?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

MyMuffin

Må være en skriveleif - 75 utgavene går langt, nesten like langt som 85 utgavene.

Tesla bjørn kjørte jo en 75 (riktignok D utgave) hele 512km, normal kjøring.

490km NEDC er nok det riktige, og 400km+ er nok mer realistisk rekkevidde på sommerstid.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Softblue

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Breezec

Tror en bug gjør at EPA vises på lagerbiler istedenfor NEDC.
2022 Model 3 Performance

Diravi

Det skal være 490 på S75D og 480 på S75.

400 er for øvrig ganske reelt på tørt sommerføre uten for mye kupert terreng.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Softblue

Sitat fra: Breezec på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:49
Tror en bug gjør at EPA vises på lagerbiler istedenfor NEDC.
Det ser ut til å være riktig på øvrige lagerbiler. Så det det ser ikke ut til å være en generell bug. Det er kun S75 rwd med oppgradert ytelse som oppgis med lavere rekkevidde.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

knut3448

Sitat fra: Softblue på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:57
Sitat fra: Breezec på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:49
Tror en bug gjør at EPA vises på lagerbiler istedenfor NEDC.
Det ser ut til å være riktig på øvrige lagerbiler. Så det det ser ikke ut til å være en generell bug. Det er kun S75 rwd med oppgradert ytelse som oppgis med lavere rekkevidde.
Enig i at dette ser ut til å være en bug som viser EPA.

Det er mye galt med dataene på inventory/brukt S75 nå. Denne har f.eks ikke fått performance-oppgraderingen iflg min forhandler, både 0-100 og rekkevidde er nok feil.
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E15HF180699

Det ser ut som de har tatt konsekvensene av problemene i USA og fjernet 0-100 og rekkevidde fra alle bilene ser det ut til.
https://www.tesla.com/new/5YJSA1E26HF209603?redirect=no

Nasatech

Bak denne siden http://inventory.teslastats.no/ har jeg en robot som henter data fra Tesla.

Der kan jeg se at de 75-modellene med BTX5 kommer opp med "Battery range=00", mens de med BTX8 kommer opp med "Battery range=05".

Vet ikke om det har noe å si, men greit når man sammenligner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA