Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av bobakka, lørdag 23. april 2011, klokken 16:38

« forrige - neste »

bobakka

Dagens næringsliv har en artikkel om leasing av elbiler:
http://e24.no/bil/elbil-dyrest-for-bedrifter/20040307

Slik jeg vurderer det så er det en kombinasjon av at leasingfirmaene er usikre på markedet for brukte elbiler (dvs. setter lav restverdi på bilene) og at de ikke får fradrag på inngående moms på en elbil (siden det ikke er moms på den).

Men jeg kan ikke forstå at kostnaden for en iMiev er nesten dobbelt så høy per år som dieselbilen så jeg vil anta at det er et element av at leasingselskapene prøver å melke markedet.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Lunde

Usikkerhheten kan slå merkelig ut og er de det tar de godt i for sikkerhets skyld.

Hadde forsikringer i DNB NOR i sin tid. De fikk det for seg at min TH!NK var en bil de ikke hadde noen erfaring med og at de derfor ville ha 12 000 i året for den tiltross for at jeg hadde topp bonus.  Saken var ikke mulig å diskutere med de. De har tapt noen hundre tusen på det i årene som fulgte.  ;D Alt jeg hadde av forsikringer ble umiddelbart flyttet.  De første tre åra hadde alle med TH!NK en særdeles grei deal med Trygg Hansa som forlangte hele 1860.- året med full kasko og ubegrenset kjørelengde. Tror til å med bonusen var uvesentlig. Det var da denne opphørte etter tre års tid at jeg måtte se meg om etter alternativer .

Volvo tar åpenbart heller ingen risiko når de vil leie ut elbilene sine for 10-12000 pr måned. De har åpenbart ikke særlig tro på eget produkt eller?? Antar de at det blir så stor etterspørsel at de kan unne seg den luksusen?
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA