Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på 16A i Oslo tar sikringen

Startet av howcome, onsdag 20. april 2011, klokken 00:59

« forrige - neste »

howcome

Jeg er immobil for første gang siden jeg kjøpte bilen i 2007. Bilen virker normal, elektronikken "starter", lysene lyser, og giret høres helt riktig ut -- inkludert revers. Men når jeg trykker på "gassen" skjer det ingenting. Jeg holder selvsagt bremsen inne når jeg girer og det ligger ikke noe på gasspedalen. Jeg har en "maintenance charge required" melding som har ligget der noen uker (telleren ble ikke resatt ved forrige vedlikeholdslading), men bilen har gått fint i denne perioden. Tips?
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

elektrolux

Bilen har entret battery resque modus.

Siden servicemeldingen ikke ble resatt vet ikke bilen at du har fyllt vann slik du skal for hver 3000km.

Den er fra fabrikk programert til å ikke kjøre mer enn ca 100 ahr overlading etter at servicemeldingen kom på.

Restter du meldingen starter bilen igjen. ;)

Der er flere lokale entusiaster i Oslo som kan komme deg til unnsettning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: howcome på lørdag 26. mars 2011, klokken 22:02
Jeg er immobil for første gang siden jeg kjøpte bilen i 2007. Bilen virker normal, elektronikken "starter", lysene lyser, og giret høres helt riktig ut -- inkludert revers. Men når jeg trykker på "gassen" skjer det ingenting. Jeg holder selvsagt bremsen inne når jeg girer og det ligger ikke noe på gasspedalen. Jeg har en "maintenance charge required" melding som har ligget der noen uker (telleren ble ikke resatt ved forrige vedlikeholdslading), men bilen har gått fint i denne perioden. Tips?

Hvis du bor i Oslo-området ta kontakt med meg enten  med en PM eller per 97186261 så kan jeg komme innom å resette feilmeldingen.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

howcome

Takk for hjelp -- dette forumet er fantastisk flott.

Feilen, viste det seg, var litt annen enn det vi trodde. Det var bremselyset som hadde hengt seg opp. Ikke pedalen, men en elektrisk feil. Når bremselyset er på kuttes motorkraften; jeg ser dette har vært diskutert andre steder også.

Automotive fant feilen og var hjelpsomme.
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

elektrolux

Supert at du fikk orden på bilen, og at du kom med tilbakemelding.

Dermed lærer vi alle litt mer.

Er det så å forstå at bremselyset stod på hele tiden, grunnet defekt bryter?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

howcome

Automotive sier det var en overledning i en av lyspærene til bremselyset og at dette, på en merkelig måte, gjorde at motorkraften ble kuttet. Det hadde ikke opplevd dette tidligere.

Jeg så ikke etter om bremselyset lyste da jeg leverte inn bilen -- tenkte liksom ikke at det kunne være noe problem. Men dersom man står der med en bil som ikke går en dag kan det kanskje være en idé å trekke ut sikringen til bremselyset.
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

hens

Er det samme historien igjen, med en enpolet pære i en topolet holder?

Eller at topolet pære ikke er vridd helt i posisjon?

Da oppstår en overledning i holderen slik at bremselyset får spenning fra parklyset. På bensindrevne biler får en ikke stoppet motoren, og på Th!nk får en ikke kjørt, fordi bilen tror at bremsepedalen er trykket inn. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA