Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med AP2

Startet av Harlex, søndag 01. oktober 2017, klokken 21:13

« forrige - neste »

Isbjørn

Har P100D fra mai 17. Vindusviskerne stopper helt opp i hastigheter over 120 km/t. Kan dessverre ikke reproduseres i Norge pga. fartsgrense.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

itresla

Det høres ut som mange av problemene som nevnes her ikke lar seg sjekke akkurat når man henter bilen. Kan ikke kjøre 120 km/t ut av forhandler for å sjekke spylerdyserne. Heller ikke kan jeg høre etter alle disse ulydene fra DU eller drivakslingene. For ikke å snakke om å ta vinduet opp og ned 300 ganger og se om det er striper.
Hva er det man bør se etter når man henter bilen sin? (uten å fremstå som en paranoid petimeter) :-)

rsomby

Sitat fra: OlaM på onsdag 09. august 2017, klokken 12:12
Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 10:57
Alt funker bra bortsett fra spylerdyser som i 80kmt er ubrukelige akkurat som før.

Så dine er av typen som ikke kan justeres med en liten nål? Og har du vinterpakke? Blir ikke helt klok på hvilke biler som har de justerbare, spesielt siden Bushy hadde sine på en tidligere bil.

Har vinterpakke. De kan justeres og det har vært prøvd flere ganger, men tror utfordringen med dysene er at strålen er for hard og vinkelen på ruten for liten. De burde nok heller prøvd en annen type ala det volvo kjører på nye modeller hvor væesken siver ut fra armen jevnt over hele armen.

rsomby

Sitat fra: itresla på onsdag 09. august 2017, klokken 19:58
Det høres ut som mange av problemene som nevnes her ikke lar seg sjekke akkurat når man henter bilen. Kan ikke kjøre 120 km/t ut av forhandler for å sjekke spylerdyserne. Heller ikke kan jeg høre etter alle disse ulydene fra DU eller drivakslingene. For ikke å snakke om å ta vinduet opp og ned 300 ganger og se om det er striper.
Hva er det man bør se etter når man henter bilen sin? (uten å fremstå som en paranoid petimeter) :-)

Jeg tror det viktigste er at du går over bilen skikkelig utenvendig og ser at det alle karroseripaneler passer sammen uten glipper og noe som stikker ut, og at lakken er fin, ingen striper eller vaskeswirls. Husk å åpne alle dører og luker. Kort sagt, du skal ikke finne noe som helst. Gjør du det så tar du det opp med dem og tar ikke ut bilen før det fikset. Det samme gjelder innvendig, se at alt er ok, funker.

Jeg tok ut en bil hvor det var litt dårlige tilspasninger på paneler under lovnaden om at dette fikser servicecenteret. Hvorpå servicecenteret senere så nekter de å utbedre og henviser til karroseriverksted som igjen sier at "det er innenfor toleransegrensene". MAO Fucked.

Synd at jeg må ha flere biler før jeg lærer å ikke finne meg i alt...

itresla

Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 20:35
Sitat fra: itresla på onsdag 09. august 2017, klokken 19:58
Det høres ut som mange av problemene som nevnes her ikke lar seg sjekke akkurat når man henter bilen. Kan ikke kjøre 120 km/t ut av forhandler for å sjekke spylerdyserne. Heller ikke kan jeg høre etter alle disse ulydene fra DU eller drivakslingene. For ikke å snakke om å ta vinduet opp og ned 300 ganger og se om det er striper.
Hva er det man bør se etter når man henter bilen sin? (uten å fremstå som en paranoid petimeter) :-)

Jeg tror det viktigste er at du går over bilen skikkelig utenvendig og ser at det alle karroseripaneler passer sammen uten glipper og noe som stikker ut, og at lakken er fin, ingen striper eller vaskeswirls. Husk å åpne alle dører og luker. Kort sagt, du skal ikke finne noe som helst. Gjør du det så tar du det opp med dem og tar ikke ut bilen før det fikset. Det samme gjelder innvendig, se at alt er ok, funker.

Jeg tok ut en bil hvor det var litt dårlige tilspasninger på paneler under lovnaden om at dette fikser servicecenteret. Hvorpå servicecenteret senere så nekter de å utbedre og henviser til karroseriverksted som igjen sier at "det er innenfor toleransegrensene". MAO Fucked.

Synd at jeg må ha flere biler før jeg lærer å ikke finne meg i alt...
Takk for gode tips! [emoji5][emoji106]
Jeg skal gå gjennom karosseri, dører, vinduer, interiør, osv. Forhåpentligvis bare et par uker igjen!

daktari

Karosseriet på S har vel store glipper generelt. Se at lister og dører er rett. Sjekk rundt lysene, er det symmetrisk?
Sjekk vinduene, stikker noen ut eller er de flush? Funker alle dørhåndtak likt (trekk forsiktig og noen når de låser opp)?
De har fikset skranglete på min i ettertid og justert vinduer for vindsus. Vanskelig å se, må høres...

BMW850

Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 20:27
Sitat fra: OlaM på onsdag 09. august 2017, klokken 12:12
Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 10:57
Alt funker bra bortsett fra spylerdyser som i 80kmt er ubrukelige akkurat som før.

Så dine er av typen som ikke kan justeres med en liten nål? Og har du vinterpakke? Blir ikke helt klok på hvilke biler som har de justerbare, spesielt siden Bushy hadde sine på en tidligere bil.

Har vinterpakke. De kan justeres og det har vært prøvd flere ganger, men tror utfordringen med dysene er at strålen er for hard og vinkelen på ruten for liten. De burde nok heller prøvd en annen type ala det volvo kjører på nye modeller hvor væesken siver ut fra armen jevnt over hele armen.

Tesla X har jo denne løsningen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rsomby

Sitat fra: BMW850 på torsdag 10. august 2017, klokken 10:09
Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 20:27
Sitat fra: OlaM på onsdag 09. august 2017, klokken 12:12
Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 10:57
Alt funker bra bortsett fra spylerdyser som i 80kmt er ubrukelige akkurat som før.

Så dine er av typen som ikke kan justeres med en liten nål? Og har du vinterpakke? Blir ikke helt klok på hvilke biler som har de justerbare, spesielt siden Bushy hadde sine på en tidligere bil.

Har vinterpakke. De kan justeres og det har vært prøvd flere ganger, men tror utfordringen med dysene er at strålen er for hard og vinkelen på ruten for liten. De burde nok heller prøvd en annen type ala det volvo kjører på nye modeller hvor væesken siver ut fra armen jevnt over hele armen.

Tesla X har jo denne løsningen.

X bruker 2 eller 3 spyledyser. Volvo bruker en annen fiffig løsning som siver ut gjenom hele bladets lengde. Meget tilfredstillende å se på. Hadde en V90 som loaner en uke med dette og ble overrasket over hvor bra det var.

Øyvind.h

På min X er den praktiske opplevelsen at spylevæsken siver ut langs bladet. Mulig det er dyser, men væsken fordeler seg helt jevnt og fint utover.

Men jeg prøvekjørte en annen X før jeg kjøpte min. Der var viskerne direkte trafikkfarlige. Forsøkte å vaske bort møkk på motorveien, men trafikkfilmen ble bare verre og verre. Så det er tydeligvis ingen feilfri løsning, og jeg håper ikke serviceapparatet kludrer til noe når de bytter vindusviskere på 20k service neste uke.

Tesla har aldri helt lykkes med sine vindusviskere, dessverre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

rsomby

Skal prøvekjøre en X nå til uken så da får jeg sett det i praksis. Litt spennende faktisk, kanskje vi bytter fra S til X pga letter med unger inn ut og sånt.

Beklager avsporingene  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA