Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny spiker i Dieselkista ?

Startet av Natesla, tirsdag 26. september 2017, klokken 08:41

« forrige - neste »

Natesla

Hei

Har bestemt meg for å kjøpe Tesla og forsøker å orientere meg i jungelen av tilbud, prisjusteringer og endringer.
Har lest endel på dette forumet, og det virker som at det kommer endringer hele tiden så man må  time sitt kjøp, og så kan man ha flaks eller uflaks. Som de som har bestillt X90 og fått 60 000 i rabatt.

Har fått et tilbud på en X100 som jeg lurer på er bra, og undret om dere kunne gi meg deres innspill.

Rente er ikke av betydning, betaler kontant.


X100 alt utstyr uten FSD
5 seter, jeg vil ha 6 men med kun ett barn foreløpig er kanskje 5 greit.
22" felger
Gått 1100km
Nypris ca 1 030 000 med referral, ikke vinterdekk

Kan få den for 975 000.

Er det bra, eller burde man bestille ny pga oppgradering av drivlinje eller hva det nå var. Akselerasjonen var jo ikke noe forskjell av betydning
Er en liten liten fordel å ikke vente på nyproduksjon.
Er det feil tidspunkt å kjøpe på? Er det større endringer på vei kanskje.

Takk for alle svar



morpheos

Avhengig av fargevalg og interiøret så er vel ikke nypris på bilen 1 030 000 nå lengre; med referral og sort interiør + karbinfiber ligger en ny 100D på 1 015 300 i Design Studio p.t. 975' virker ikke helt galt på en bil som har gått 1100 km. Sjekk om gratis superlading følger bilen eller eier; det har en del å si. På ett eller annet tidspunkt sluttet de med gratis superlading som fulgte bilen på referral; når jeg kjøpte i juni så fulgte den kjøper med referral.

Smaken er sikkert delt, jeg ville droppet den bilen pga. 22" dekk (dyre dekk, høyere forbruk/mindre rekkevidde og mer støy) og ikke 6-seter. Av biler levert i Norge så er det kun ca 20 % som har 5-seter (ca 55 % 6-seter og 25 % 7-seter). Mulig at det gjør bilen enklere/vanskeligere å selge på sikt; men det er vel egentlig dine behov som har mest å si.

Hva betyr mest; at du får den bilen du vil ha, eller at du får den rette bilen? Jeg tenkte i alle fall slik at skal jeg bruke ~1 000 000 på bil, så venter jeg heller litt på å få den jeg vil ha (utstyr og farge) - men hva som er riktig for deg kan kun du svare på :) Lykke til!

borge

En slik bruktbil burde da koste langt under 900k, og hvis den ikke gjør det idag gjør den det imorgen.

Kim Kim

Om den er har metallic og alt utstyr uten FSD havner jeg også på  rundt 1 030 000 så tror prisen som er oppgitt er rett.

Er ikke grunnen til at det er fler 6 setere at dette var eneste valget i omtrent et år?  Vet ikke helt nøyaktig når de første 5 seterene ble levert, men om man tar alle X fra januar (teslastats.no)som er utlevert står 5 seteren for nesten 40% av totalen

Sitat fra: borge på torsdag 03. august 2017, klokken 09:01
En slik bruktbil burde da koste langt under 900k, og hvis den ikke gjør det idag gjør den det imorgen.
Under 900 000 for en bil som har gått såvidt 100 mil er rimelig urealistisk, prisen er vel innafor spør du meg. Ca 50 000 i "showroomrabatt" for en bil som hadde gått 100 mil hadde nok mange kjøpt direkte fra Tesla
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

spirrevipp

Ville ikke bekymret meg for 5-seter mtp salg, statistikken er nok forskjøvet av at 5 seter kom såpass sent. Med tanke på hvor mange av dagens fossil-suv'er som har 5 seter blir det nok av potensielle kjøpere.

Er tilbudet på 975k fra Tesla eller privat? Selv ville jeg valgt rekkevidde fremfor hifi, og droppet FSD uansett.

For min egen del var kun 5 seter aktuell:
- nok seter til mitt bruk
- langt bedre lastesikring enn 6 seter når 2 seterad er oppe
- nedfellbar 2 seterad gir super lastekapasitet ved behov

Eneste 5-seter mangler er enda bedre lastesikring og en hattehylle/gardin.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Cirion

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 03. august 2017, klokken 09:56Eneste 5-seter mangler er enda bedre lastesikring og en hattehylle/gardin.
Det gjør da også 6 og 7 seteren?

I 5 seteren er det lettere å sikre last, i form av at det er et ekstra skjult rom der baksetene felles ned på 6 og 7 seteren. Så man kan vippe opp luken og ha en smalere kasse men dypere kasse, samt at ved å vippe opp bakplaten også får en høyere vegg på kassen. Så man kan bytte på hvordan man vil ha platene og få det ganske fleksibelt. Det er også plass til lange smale ting bak setene selv om platen er vippet opp. Samt masse plass under setet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

spirrevipp

Sitat fra: Cirion på torsdag 03. august 2017, klokken 12:12
Det gjør da også 6 og 7 seteren?

Jepp. Ganske dårlig i grunn, burde vært en enkel sak å få dette på plass.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

kjetilho

Sitat fra: Natesla på onsdag 02. august 2017, klokken 20:34
Rente er ikke av betydning, betaler kontant.

Du får 2,0% rente på pengane dine i banken.  Dette er ein gåvepakke på over 10000 i året, takk ja til lånet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA