Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av petersv, søndag 01. oktober 2017, klokken 08:02

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: ludwig_holberg på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:01
Du kan jo i stedet lese avgjørelsen, så ser du at de vurderer ordningen ut i fra regler om miljøstøtte. Ikke "regler om avgifter". http://www.eftasurv.int/media/press-releases/College-Decision---electric-cars-.pdf

*sukk*

Så leser du en gang til hva jeg har skrevet så langt i denne diskusjonen, og så leser du dokumentet du linket til en gang til. Grundig denne gangen, ikke bare hopp rett ned på konklusjonen.


Ja, jeg er ikke jurist, jeg bruker legmanns språk ikke juridisk korrekt benevnelse til en hver tid. Det bør man regne med og ha i mente når man ikke diskuterer på ett juss-forum og/eller med folk som presenterer seg som jurister.

Men hvorfor er det så viktig å skulle bevise at det ikke er EU hensyn som gjør at løsningen du fantaserte over tidligere ikke er aktuell?  Som jeg alt har vist deg så har regjeringen funnet ut at de heller måtte finne en dårligere, dyrere og mer kompleks løsning istedet for hva du foreslo for å oppnå det samme målet. Du må så gjerne tro hva du vil om grunnen til det... Poenget mitt med å gå inn i debatten var kun for å vise at din løsning ikke var aktuell, og det mener jeg å ha dokumentert.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ludwig_holberg

Jeg kunne godt sitert mer fra avgjørelsen, f.eks. at formen på ordningen er irrelevant, at de peker på at Tesla muligens kan stå i en særstilling osv osv men tenkte jeg skulle gi deg sjanse til en grasiøs exit.

Amoss

Sitat fra: ludwig_holberg på tirsdag 08. august 2017, klokken 17:15
Jeg kunne godt sitert mer fra avgjørelsen, f.eks. at formen på ordningen er irrelevant, at de peker på at Tesla muligens kan stå i en særstilling osv osv men tenkte jeg skulle gi deg sjanse til en grasiøs exit.

Tenk mer på din egen exit når du har fulgt oppfordringen i mitt forrige innlegg :)

Fant du forresten noe som støttet ditt syn på at EU vil akseptere MVA = 0 opp til ett tak, og MVA > 0 over det taket?  :angel:  Det er tross alt det vi diskuterer?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA