Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seter

Startet av Vesel, mandag 18. september 2017, klokken 13:48

« forrige - neste »

HCO

Jeg er der at jeg skulle ønske at jeg hadde mer lyst på Model 3 enn det jeg i øyeblikket har.

Det er litt som iPhone, som kom for 10 år siden. Jeg er evig takknemlig for at Apple lanserte den, og røsket opp i det som da var en litt sedat mobilbransje. Men jeg har aldri eid en iPhone, og kommer antakelig aldri til å gjøre det. I stedet har jeg hatt mange fantastiske Android-telefoner, som antakelig aldri hadde sett dagens lys uten Apple.

Så høyst sannsynlig ender jeg opp med en annen bil som bedre matcher mine/familiens behov, som også er "mer for pengene" og gir mer frihet og fleksibilitet. Med det siste mener jeg den kontrollen Apple og Tesla har med produktene sine også etter at salget er gjennomført. På godt og vondt.

Hyundai Kona ser veldig lovende ut, dersom den kan leveres med 400+ NEDC og hengerfeste. Vi har god erfaring med Subaru XV som familiebil, og det blir jo litt i samme gate (Kona er noe mindre, såvidt jeg kan bedømme).
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: HCO på torsdag 03. august 2017, klokken 10:09Jeg er der at jeg skulle ønske at jeg hadde mer lyst på Model 3 enn det jeg i øyeblikket har.

Det er litt som iPhone, som kom for 10 år siden. Jeg er evig takknemlig for at Apple lanserte den, og røsket opp i det som da var en litt sedat mobilbransje. Men jeg har aldri eid en iPhone, og kommer antakelig aldri til å gjøre det. I stedet har jeg hatt mange fantastiske Android-telefoner, som antakelig aldri hadde sett dagens lys uten Apple.

Så høyst sannsynlig ender jeg opp med en annen bil som bedre matcher mine/familiens behov, som også er "mer for pengene" og gir mer frihet og fleksibilitet. Med det siste mener jeg den kontrollen Apple og Tesla har med produktene sine også etter at salget er gjennomført. På godt og vondt.

Hyundai Kona ser veldig lovende ut, dersom den kan leveres med 400+ NEDC og hengerfeste. Vi har god erfaring med Subaru XV som familiebil, og det blir jo litt i samme gate (Kona er noe mindre, såvidt jeg kan bedømme).
Skjønner denne. I Norge er det slik at elbilene fra de andre bilprodusentene er ganske attraktive, pga insentivene. Om man derimot hadde bodd i f.eks USA, så ville man kunne kjøpe en Subaru XV med 152 hk til 22.000 USD, altså ~175.000 kroner. Da hadde Kona til dobbel pris kanskje ikke vært like aktuelt.

Tesla konkurrerer i de dyrere sportsbil-aktige segmentene fordi det er der den økte kostnaden av elektrisk drivlinje kan skjules i prisen av bilen uten at bilen blir ekstremt dyr. Det gjør at de kan levere attraktive biler til veldig mange folk. Men på den annen side så er det fortsatt ikke slik at alle har behov for en sportsbil-aktig premiumbil.

Jeg har nå kjøpt Model X, men jeg har også veldig lyst på en Model 3. Utfordringen min er at jeg skulle ønske jeg hadde mer behov for Model 3 enn det jeg har...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA