Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dyrere strøm??

Startet av Måkemannen, onsdag 25. oktober 2017, klokken 19:24

« forrige - neste »

eKramer

Gleder meg som en hund til denne bilen
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017


DrNox

Hmmm, nå måtte jeg tenke meg om litt. Norges Bank har et inflasjonsmål på 2.5%. Stiger inflasjonen over 2.5% så setter sentralbanken, i teorien, opp renta og nkr styrker seg.
Did I get it?

Sjulimann

Jeg har enkelte kolleger som blir skeptiske når jeg sier jeg har lyst på model 3. "Amerikansk er dårlig kvalitet. Lite driftsikkert. Kjøp Leaf/i3/e-golf/" etc. Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Klykken

Sitat fra: Sjulimann på onsdag 13. september 2017, klokken 14:14
Jeg har enkelte kolleger som blir skeptiske når jeg sier jeg har lyst på model 3. "Amerikansk er dårlig kvalitet. Lite driftsikkert. Kjøp Leaf/i3/e-golf/" etc. Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
Sjekk ut Model S-forumet. Står en del om diverse erfaringer der.

Bare husk at de som opplever problemer er gjerne de som "roper høyest" også.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

skysurfer

Husk at Leaf bygges i England. Det er mye verre. Første Leafen min var defekt når jeg fikk den og de klarte ikke å fikse den i løpet av 8 mnd. Jeg krevde ny bil, og fikk det.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

S4e


Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 18:34

En annen ting er at dersom du setter deg ned og spesifiserer opp en Model 3, kommer du ganske raskt opp i priser som begynner å nærme seg startprisen Model S. Og der får du en rommeligere, mer komfortabel bil på kjøpet.  AP koster det samme i Model S og Model 3, dvs. at det prosentvise tillegget er mindre i Model S.  Slik sett synes jeg ikke Model S står seg så dårlig i sammenligning med den mindre Teslaen.

Men det er klart at hvis man er veldig opptatt av hva som vil bli forandret og hva som vil bli lagt til i framtiden, får man aldri kjøpt.  ;D

Det er jo ikke sikkert S er mer komfortabel...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

o.b.lix

Sitat fra: Sjulimann på onsdag 13. september 2017, klokken 14:14
Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
Tesla er veldig flinke til å utbedre - og stiller alltid med lånebil uten kostnad for deg når det er noe.
Det har nok ikke vært flere feil på Tesla enn på andre bilmerker slik jeg klarer å oppsummere det.

Men de har til tider hatt noe lang ventetid for utbedringer.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 18. september 2017, klokken 12:52
Det har nok ikke vært flere feil på Tesla enn på andre bilmerker slik jeg klarer å oppsummere det.

Men de har til tider hatt noe lang ventetid for utbedringer.
Jeg sliter med å se hvordan disse setningene ikke står i motstrid til hverandre. Opptil et halvårs ventetid på reklamasjonsutbedringer ved enkelte verksteder inntil ganske nylig, og flere måneder på de fleste. Kun få unntak med noen uker ventetid. Samtidig med at antallet biler har vært lavt, og relativt sett høy samlet kapasitet på verkstedene.

Køene er på vei ned samtidig som antall biler på veien øker, så det går nok rette veien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA