Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor klarer ikke Forumet å skrive September ?? Blir i steden ſeptember

Startet av Evelen, tirsdag 19. september 2017, klokken 15:50

« forrige - neste »

Evelen

Under normal kjøring kan man spare strøm ved å benytte seg av ECO og B.
Men hva med Cruise Control kjøring hvor bilen bestemmer, hva her da mest energibesparende?

Leaf (US) 2014 mod.
Leaf 2014

sylwester

#1
På min så bremser ikke CC, kun fjerner den usynlige labben fra gassen og da vil den ikke kunne opprettholde satt hastighet i nedoverbakke med giret i D.

Nå har jeg gen1 hvor ECO+B er samme knapp sp jeg vet ikke om den vil oppføre seg anderledes med ECO+D, men jeg tror den oppfører seg likt siden den tar seg god tid til å justere selv om min er i D.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Matheus

Min 2 gen Leaf bremser mer på cc når eg trykker på Eco og endå mer på b akkurat som ved vanlig kjøring. Det er synlig bare på bratte nedoverbakker.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Evelen

Leaf 2014

Burger

Japp, da kan du ha CC nærmere den magiske grensen man får bot for å kjøre uten å bekymre seg :-)

Mange tester har bevist her på leaf delen av forumet at jevn fart er det som sparer mest strøm. Dvs i stedet for å snike i 40km/t opp og trille ned i 60km/t på den andre siden så vil 50kmt opp og ned gi bedre rekkevidde.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Evelen

aha. Da skal jeg huske på det.
Når fartsgrensen endrer seg f.eks fra 50 til 70, burde jeg gå fort opp eller litt seint?
Leaf 2014

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

CC og B.
Om du bruker ECO i tillegg har ingenting å si, da B uansett gir max regen.
CC bruker maksimalt den regen som er tilgjengelig i det "giret" du velger.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

elektrolux

Større tjangs å kjøre økonomisk i D.

Dette grunnet redusert regenerering i D.

Leaf box forenkler økonomisk kjøring ved at den øker regenerering når du likevel trenger å redusere hastigheten, og gir et lettere tilgjengelig "sweet spot" der bilen kan seile uten bruk av energi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA