Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering august - september 2017

Startet av Porsgrunn, onsdag 20. september 2017, klokken 09:50

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på lørdag 29. juli 2017, klokken 09:05
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:40
Tror du det? 50.000,- for setevarme og bedre stereo, resten er bare "dill". Jeg tror endel kommer til å droppe denne, jeg hadde ihvertfall gjort det...

EDIT: Ser nå at denne pakken inkluderer treverk på dashbord. Det er noe jeg normalt er villig til å betale for å slippe (har karbonfiber på nåværende Tesla akkurat som på den første).

Men èn gladnyhet er det i alle fall. Senterkonsollen er en del av "dillet" på denne pakka, så man kan unngå den ved å ikke bestille "dillium pakka" ;)

Nja, står det ikke at midtkonsoll er standard da? Jeg leser det som at docking for to mobiltelefoner i midtkonsollen følger med i pakka. Akkurat som i premium-pakka i TMS/TMX (riktignok bare for én telefon i disse).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eKramer

Hvor blir det av DAB? Er kanskje et rart spm, men.dette er jo noe som er relevant for oss her til lands. Og hva med Spotify? Er dette noe vi får?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Espen Hugaas Andersen

Ingenting Europa-spesifikt er kjent. DAB, Spotify og lader faller inn under dette.

Når leveransene ikke begynner før sent 2018 vil vi kanksje ikke få vite dette før om noen måneder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

spirrevipp

SitatPremium heated seating and cabin materials throughout, including open pore wood décor

Er syntetiske skinnseter også inkludert i premium-pakka? På bildene fra Motortrend ser det vel ikke ut som det er tekstilseter, eller er det bare øynene min som ikke er helt våkne enda?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juli 2017, klokken 09:37
Nja, står det ikke at midtkonsoll er standard da? Jeg leser det som at docking for to mobiltelefoner i midtkonsollen følger med i pakka. Akkurat som i premium-pakka i TMS/TMX (riktignok bare for én telefon i disse).

Du har rett, bare jeg som ble forvirret av rar måte å ordlegge at docking for to mobiltelefoner - plassert i midtkonsollen - følger med pakka.

Men men, da får vi gå over på test-kjøringene:


(Som en kuriositet så kan man høre noen svensker som snakker i bakgrunnen mens de står i kø :p )
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

... og her får man en innføring i hvordan man styrer ventilasjonen:


Så, i en bil der fokuset har ligger på å redusere kostnadene så mye som mulig har man datastyring av kupe-ventilasjonen som vanligvis er enkle billige plast-dyser man dytter manuelt? :O
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

RuneW

De vet jammen å prioritere hvor de skal kutte kostnadene...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Vesel

Det er fortsatt en Tesla, selv om den er "billig", så gadgetfaktoren må være på plass.  :laugh:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Gordon Retriever

Ikke unaturlig når vi tenker på hvor bilen kommer fra ...


Apfelsaft

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 29. juli 2017, klokken 10:04
SitatPremium heated seating and cabin materials throughout, including open pore wood décor

Er syntetiske skinnseter også inkludert i premium-pakka? På bildene fra Motortrend ser det vel ikke ut som det er tekstilseter, eller er det bare øynene min som ikke er helt våkne enda?
Den bilen er Long Range-versjonen med Premium-oppgradering. I tillegg har den lakkering og felger.

Vi har enda ikke fått sett tekstilsetene og standardinteriøret. Dette er bare Premium Model 3-ere.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Tellus

Er egentlig imponert over at Tesla kan selge Model 3 fra 35K USD. Det er utrolig mye elbil for pengene. Regner med at Tesla ikke tjener penger overhodet hvis folk kjøper denne varianten og Tesla kommer nok til å gjøre sitt ytterste for at denne varianten ikke blir solgt i store volumer. Likevel, som en bil nummer 2 vil M3 kunne gjøre rent bord i Norge. Hvem gidder å kjøpe en BMW I3 med til samme pris som en M3 men med kun halve rekkevidden?

Problemet er selvfølgelig at akkurat denne modellen kanskje aldri kommer til Norge. Ser for meg at innstegsmodellen vil lide samme skjebne som Model S 40. USD 35K ble en greie som Tesla måtte levere på. Noe som de absolutt har gjort (snart  ;) )

jkirkebo

Sitat fra: Tellus på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:33
Er egentlig imponert over at Tesla kan selge Model 3 fra 35K USD. Det er utrolig mye elbil for pengene. Regner med at Tesla ikke tjener penger overhodet hvis folk kjøper denne varianten og Tesla kommer nok til å gjøre sitt ytterste for at denne varianten ikke blir solgt i store volumer. Likevel, som en bil nummer 2 vil M3 kunne gjøre rent bord i Norge. Hvem gidder å kjøpe en BMW I3 med til samme pris som en M3 men med kun halve rekkevidden?

De som synes Model 3 er alt for stor som nr.2 bil? Skulle vi byttet ut Leafen ville nok i3 vært en het kandidat. TM3 er noe sånt som 75cm lengre enn i3, det er to hele størrelsesklasser i forskjell. Dessuten vil nok Model 3 starte noen titusener over i3 i pris. Halve rekkevidden er neppe reelt, rundt 50% mer på Model 3 kanskje.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Espen Hugaas Andersen

#42
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:42De som synes Model 3 er alt for stor som nr.2 bil? Skulle vi byttet ut Leafen ville nok i3 vært en het kandidat. TM3 er noe sånt som 75cm lengre enn i3, det er to hele størrelsesklasser i forskjell. Dessuten vil nok Model 3 starte noen titusener over i3 i pris. Halve rekkevidden er neppe reelt, rundt 50% mer på Model 3 kanskje.
Innstegsmodellen av Model 3 koster ca 300.000 kroner og har 354 km rekkevidde. BMW i3 94 Ah koster ca 273.000 kroner og har 183 km rekkevidde. 27.000 kroner ekstra for 93% ekstra rekkevidde er ikke så galt. Men nå er kanskje 120 Ah versjonen på markedet før Model 3 kommer til Norge. Da blir det litt mindre forskjell.

Men du har så klart rett i at det er ganske forskjellige biler. i3 er en rendyrket bybil, mens Model 3 er mer allsidig. Men det at den er en sedan, og har begrenset bagasjeplass, vil gjøre at den vil kunne sammenlignes med i3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:48
Innstegsmodellen av Model 3 koster ca 300.000 kroner og har 354 km rekkevidde. BMW i3 94 Ah koster ca 273.000 kroner og har 183 km rekkevidde. 27.000 kroner ekstra for 93% ekstra rekkevidde er ikke så galt. Men nå er kanskje 120 Ah versjonen på markedet før Model 3 kommer til Norge. Da blir det litt mindre forskjell.

183km må være et ekstremt konservativt tall. Ser de fleste oppgir 23-25 mil som realistisk rekkevidde. Jeg tviler på at innstegsmodellen av Model 3 vil ha en realistisk rekkevidde på 450km (+93% som du angir).

Men for vår del spiller rekkevidden mindre rolle på en nr.2 bil. Vi klarer oss fortsatt fint med 2012 Leaf sånn sett. Jeg ville lagt mer vekt på ting som vekt(!), rustfritt karosseri osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gordon Retriever

Sitat fra: jkirkebo på søndag 30. juli 2017, klokken 00:19
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:48
Innstegsmodellen av Model 3 koster ca 300.000 kroner og har 354 km rekkevidde. BMW i3 94 Ah koster ca 273.000 kroner og har 183 km rekkevidde.

183km må være et ekstremt konservativt tall.

183km og 354km er de respektive EPA-ratingene hvis jeg ikke husker helt feil.
Da jeg lånte i3 94-demoen til den lokale BMW-forhandleren stod forøvrig GOM på 184km med fulladet batteri.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA