Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan går det med leveringen?

Startet av Helge, onsdag 06. april 2011, klokken 17:38

« forrige - neste »

Helge

Webastovarmerne i de eldre elbilene av type Saxo og 106 har vel i hovedsak vært av type S og de siste få årsmodellene(?) type C. Jeg har bygget om (tilpasset) min kones 106 fra varmer type S til type C og har derfor en Webasto type S til salgs.

Denne varmeren fungerte alltid i vår bil under kjøring og gir masse varme. Men vi slet med at når vi fjernstyrt (SmartStart installert) slo på varmeren med bilen parkert så slukket varmeren rett og slett for ofte før vi kom ut til bilen. Den fungerte da alltid igjen når vi startet den på nytt ved kjøreturens start, men det var jo nettopp for å få varmet bilen på forhånd vi installerte SmartStart. Jeg og webastoverkstedet jeg også prøvde, klarte ikke å finne årsaken og dette var årsaken til at jeg installerte en helt ny Webasto ThermoTop C.

Dersom du ikke trenger en komplett varmer kan du kanskje trenge deler da det stadig er flere deler til varmerne av type S som ikke leveres lengre. Andre deler slik som vannsirkulasjonspumpen er blitt veldig dyre. Bensinpumpe, tank etc følger ikke med. En litt rusten eksospotte kan imidlertid følge med.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA