Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Status Arctic Roads

Startet av Glan, fredag 29. september 2017, klokken 08:17

« forrige - neste »

Glan

Er det mulig å bytte laderen om jeg f eks finner en på skroten? og passer den for US leaf på Euro leaf?
Er det en omfattende jobb og må det programeres om?

kaiat

Det var en på det amerikanske Leaf-forumet som gjorde dette. Det funket visstnok direkte uten noe programmering. Jeg ville holdt meg til Euro-lader på Euro-bil og USA-lader på USA-bil i tilfelle det skulle være noe krøll med å blande disse.

Regner med at du selvsagt har gen.2-Leaf?

Glan

Ja har gen 2 euroleaf 2014 men skal til usa og lurte på å plukke med en er jo ikke så mange euroleaf med 6.6 kw. Er jo overaskene mange kondemerte leafer i USA og de fleste har 6.6kw lader

Glan


kaiat

Sitat fra: Glan på lørdag 05. august 2017, klokken 10:22
Ja har gen 2 euroleaf 2014 men skal til usa og lurte på å plukke med en er jo ikke så mange euroleaf med 6.6 kw. Er jo overaskene mange kondemerte leafer i USA og de fleste har 6.6kw lader

Grunnen til at så mange USA-Leafer har 6,6 kW-laderen, er at denne selges sammen med hurtigladeporten. I USA finnes ikke gen.2 med kombinasjonen hurtigladeport og 3,3 kW-lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA