Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkbeskyttelse av ny bil

Startet av elekTrond, lørdag 02. september 2017, klokken 16:52

« forrige - neste »

elekTrond

 BATTERIPAKKE ELBIL VW E-GOLF, 2014->>  Pris: 49500,- Inkl.mva   
http://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=238073&f=369&bk=954101&dk=0230&no=1&regnr=

Hva er det disse VW pakkene er laget av? Gull og myrra?





Informasjon om delen  Delnr  238073     Delenavn BATTERIPAKKE ELBIL     Orig.delenummer     
  Informasjon om bilen  Bilmerke VW    Biltype E-GOLF, 2014->>      COMFORT    Årsmodell 2015    KmStand 24000    Karosseri 5D COMBI    Farge SVART:LC9X    Motorstr ELEKTRISK    Motor EAGA,115HK    Gir AUT: QMS    Chassisnummer WVWZZZAUZFW907074   
  Informasjon om huggeriet  Navn Saggrenda Bilopphuggeri AS     Adresse Meheiaveien 15       3614 Kongsberg     Telefon 32 76 51 64     Epost post@bruktdeler.com     
'13 Mjau

geear

Lithium er nok fortsatt litt unna gullpriser ja. Utfordringen med å selge et brukt 24kWh e-Golf batteri er at dette ikke er noen oppgradering for noen, og at VW har en veldig bra batterigaranti som gjør at det neppe er mange som har behov for det batteriet der på mange år enda.

Leaf-batterier har vært populære til f.eks. solcelleanlegg, men såvidt jeg har fått med meg er de hyggeligere priset enn 50 lapper.

Når 36kWh-batteriet kommer på bruktmarkedet kan det muligens bli annerledes - dersom det går an å retrofitte det på 24kWh-Golfen uten store modifikasjoner.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

elekTrond

Har du noen info om hvilke celler/pouch/pakker etc VW bruker? Kjemi/sammensetning?

Har ikke sett dagspriser på Leaf, men et trillingbatteri går for 15K inkl.mva. Med et konservativt anslag på 12 kWh, eller 80% av et fem år gammelt 15 kWh batteri, blir det 1,25kr/wh. Med samme regnestykke burde ovennevnte e-Golf batteri ligge på rundt 30K. Fordelen er nokså få km og lav både bruks- og liggetid. :+1:
'13 Mjau

ReneM

Det er sikkert mulig å prute litt her. Men som Gr nevner er det ingen oppgradering.

Hadde det vært en 36kWh batteri med tilhørende 7,2 kW om bord lader hadde det nok vært interessant for den prisen.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA