Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Sportswagoneer, lørdag 19. august 2017, klokken 12:18

« forrige - neste »

Sportswagoneer

Fikk en vannvittig iriterende småbulk oppe på "skulderen" rett bak bakdøra (heldigvis ikke i selve døra) i dag! Innrygging i garasje - fortsatt ikke helt vant med speiltiltingen!

Normalt når det ikke er lakkskade skal slikt kunne fikses ganske "smart" - men jeg mener å ha hørt at det er vanskeligere med aluminium?

Noen som har erfaring med gode "smart rettere" på Tesla?




petersv

Redd det kan bli veldig dyrt. Hvis du kan leve med det, så er det nok det enkleste. Hvordan ser det ut med døren lukket, litt lengte ifra?

Sportswagoneer

Litt for synlig...  :(

Splitter ny bil. Sitter ganske langt inne å leve med det. Hadde håpet på en "smart repair" løsning. Særlig hvis det går an å komme til fra innsiden.

arv

Jeg og flere med meg har meget god erfaring med SKADEVEKK i Lillestrøm
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Knut Røe

Døra hadde nok vært bedre. Bare se her:

Plenty Tesla blir vraket for tilsynelatende små skader.
Er en grunn til at forsikringsprisene skyter i været.

Sportswagoneer

Interesant video! Men ikke helt relevant for mitt tilfelle. For en sånn småbulk er det uaktuelt å gå til en "Tesla approved body shop" og jeg trenger ingen deler. Det er heller ingen sensorer i nærheten og ingen lakkering.

Her gjelder det å finne en smart repair fyr som er flink og har erfaring med Tesla.

Skadevekk på Lillestrøm ser ikke ut til å eksistere lenger. Nettsiden deres redirecter til "QuickCarFix" som holder til i Isakveien 17.  Ringer de i morgen og hører om folkene er de samme...

Saberhagen

Bilkosmetikk på Økern/Hasle kan også se på dette.

Se på hjemmesiden deres for priser på lignende skader.

Har brukt dem en gang tidligere, og syntes de var flinke og leverte et godt resultat.

PS: Jeg har ingen eierandeler hos dem! Syntes bare at de faktisk var flinke og rimelige.

ApeX

Ta en titt på http://smartrepairnorge.no/og se om du finner noen verksteder i nærheten.
Eventuelt kan du sjekke MPS Micropaint http://www.mpsmicropaint.com/no/finn-verksted.html
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Sportswagoneer

Takk for mange gode innspill!

Det å rette bulker uten lakkbrudd er tydeligvis en helt egen spesialitet der det gjelder å finne rett mann!

Det viser seg at Skadevekk har ekspandert og re-brandet seg til "QuickCarFix". De gir et veldig profft inntrykk på nettet med pris basert på opplastede bilder - og har omreisende "bulkeeksperter" som tar jobbene som er uten lakkbrudd. Har avtalt at de skal se på bilen torsdag morgen. Dersom de ikke tror de kan løse det uten å lakke/sparkle tar jeg turen innom Bilkosmetikk og "Bulk-/skade service" på Økern før jeg gir opp...

Holder tråden oppdatert av hensyn til fremtidige behov - og tar fortsatt svært gjerne anbefalinger på "bulke trollmenn" med Tesla erfaring!

Cookie Monster

#9
Uffda :( Den bulken er et sted som nok er vanskelig å få bra og at det er aluminium gjør det enda verre.
Tror dessverre det blir dårlige nyheter. Er mulig de klarer å forbedre den litt men siden den er der og ikke et godt stykke ut hvor karosseriet er lett å dra ut blir det vanskelig. Skal de få gjort stort med den så må de komme til fra baksiden noe jeg tror ikke er mulig der.

Håper jeg tar feil  ;)
2015 P85D

Sportswagoneer

Heisann.

Oppdaterer hvordan det gikk med denne bulken:

Det generelle området oppe på bakskjermen er slett ikke vanskelig å komme til fra innsiden - og kan derfor ofte "PDR" (Paintless Dent Removal) repareres uten lakkering. MEN akkurat min bulk satt så nær (oppe i) "brettekanten" på karrosseriplaten at ingen ville gi seg i kast med den som PDR. Dette fordi metallet er for hardt akkurat i kanten samt risiko for at lakken ville sprekke i prosessen. Jeg var innom 3-4 forskjellige og aksepterte til slutt dette.

Det ble derfor en "smart repair" med vanlig retting og lakk. Fordi bulken satt tett inntil døra måtte deler av døra også lakkes for å sikre jevn fargenyanse.

Dette fikk jeg gjort hos bilkosmetikk.no på Hasle i Oslo. 5500 kom det på (ekstra dyrt pga. Døra) - og var gjort på en dag fra 08:00 til 16:30. Flott arbeid! De forsikret meg om at det var brukt minimalt med sparkel (~0,5mm) og jeg kan i hvert fall ikke se at det har vært en skade der!

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sjaugen

2017 S 75D

snd

Ser bra ut. Syns ikke at kostnaden på utbedringen var så ille heller.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA