Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Volvo ReCharge Concept

Startet av Lynet, mandag 17. september 2007, klokken 12:20

« forrige - neste »

Lynet

Jeg har følgende forståelse på hva som er signalene på ei dårlig blokk:

- Høyt vannforbruk
- Høyre spenning ved ladeslutt og i starten av belastningstest (dette kan lure deg til å tro att blokken er bra)
- Spenningen faller fortere ved slutten av belastningstesten
- Får ikke ut 100Ah


Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Vil heller si:

-Høyt vannforbruk
-Lavere spenning ved ladeslutt
-Belastningstesten blir kortere grunnet tidligere spenningskollaps
-Kapasitet under 90 Ahr

Men det som virkelig avslører en dårlig blokk er

-varmgang under opplading
-spenningskolaps under siste del av oppladingen
-lav max spenning. Gjerne under 8,2 V
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Jeg veide blokkene mine i dag, 18 stk veide 13,2kg mens den 19. veide 13,4kg!
Når jeg sjekket nivået på elektrolytten var den som forventet ca 1cm høyere enn resten av blokkene.
Dette var mitterste blokka på 5-er rekka. Det var også på denne rekka det var kortslutning i blokk 2 og 5. Blokk 5 hadde sprukket.
Men unsett undres jeg over att blokk 3 hadde 2dl mer elektrolytt......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA