Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaring med ombygging til Litium-drift?

Startet av Ludwig, søndag 03. april 2011, klokken 16:19

« forrige - neste »

Ludwig

Hei.
Nå håper jeg at jeg kan få et råd. Thinken står ved barnehagen og beveger seg ikke en milimeter. Får feilmelding i displayet: system fault, service required. Ja det ser ut som om dette er smittsomme greier. Har nikometer. Spenning på batteriene virker å vare bra. Bilen er 70 % ladet. På BMS får jeg ingen errors.Alt på 0.  På charger får jeg følgende

FF 0 0 0 0 0
0  0 0 0 0 0
0  0 0 0 0;FF
0  0 0 0 0 0
0  0 0 0 0 0
0  0 0 0;

Er usikker om det er en feil i det hele tatt.

Det er tidligere diskutert noe med girlås bolt. Er det noen som har noen forslag? Betyr det egentlig at jeg ikke kan taue bort bilen selv og må hente den med veihjelp.

Takk skal dere ha for hjelpen
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

El rayo

Feil på gearlås settes i drivverk, som ikke kan leses av med nikometer.

Kodene dine for charger betyr at laderen er OK.

Vanskelig å si sikkert om du kan taue bilen selv. Dersom det er feil i endebryteren kan likevel den mekaniske delen av gearlåsen være frikoblet.

"system fault, service required" betyr bare at noe er feil, det kan være hva som helst egentlig. Ikke sikkert at det er gearlåsen på din bil.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ludwig

Takk for svar. Da betyr det at jeg bare prøver å taue bilen og så ser om hjulene går rund? Høres litt skummelt ut også synes jeg.....
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

hens

Hvis du skal taue bilen må tenningen stå på, og gearvelgeren i nøytral. tråkk på bremesn. Da skal bilen trille fritt.
Hvis ikke tenningen er på, kan gearlåsen blokkere når du begynner å taue.
Under fart skal ikke gearlåsen koble inn, men siden det er feil etellerannetstedl....!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ludwig

Takk for hjelpen så langt. Jeg tror ikke det er et problem jeg takler selv. Har snakket med Enviro Nesbru og de tar ikke reparasjoner på think. Er det et verksted i Asker området som dere kan anbefale eller må jeg til Automotive (som jeg har god erfaring med, bare at det er på andre siden av byen og jeg ikke har lyst å taue bilen så langt)
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

El rayo

Sitat fra: Ludwig på onsdag 09. mars 2011, klokken 20:16
Da betyr det at jeg bare prøver å taue bilen og så ser om hjulene går rund?
Man kan jo forsøke å dytte litt på bilen og se om den lar seg flytte, hvis det ikke er dyp snø slik at den står helt fast.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA